lördag 2 januari 2010

Kallt!

Ja, riktigt kallt var det i Stockholm, men när jag kom hem så insåg var kylan kom från.
Västkusten helt klart!, det var så mkt kallare här hemma i Göteborg än i Huvudstaden, a Jag kunde inte ens stå o vänta efter en 7:a eller 11:a utan tog en 9:a bara för att jag ville in i värmen.
Och att just i denna stund ha Sommartider i lurarna kändes riktigt konstigt .. .. riktigt  bisarrt
hmmm o tanken av mina stövlar o handskar som är borta hjälpte inte heller i denna kyla.

A hem ljuva hem.
Eller vad e det man säger, Borta bra men hemma bäst!
O detta trotts att jag har haft det hur bra som helst.
Ett nyårsfirande som ej var förväntat o när det blir så, så blir resultatet riktigt jäkla bra!
o målet var att inte fira i Göteborg, så jag e riktigt nöjd.

På tal om mål, Jag har bara kommit på små mål.
O vid närmare eftertanke, varför sätta upp orimliga mål?
Nä, jag håller mig till nuet och till verkligheten.
Mål Jan 2010!
1- Träna tillbaks min kropp. För mycket julmat,  det vill jag lova!
2.- Ingen sprit på hela Januari, förutom i Barcelona, man kan la inte besöka Barcelona utan att festa, eller?

a det får bli bra med etta så länge ...

men men tillbaka till Stockholm.Vad har jag lärt mig av denna resa?
Jo, att PLANKA!!
Men som en god Göteborgare och SJ anställd så var det jätte stressigt, men folk tjatar ju om att man ska ta seden dit man kommer, så det var bara att sätta igång.

Ja, för utom det så vet jag att det finns fler riktigt trevliga chilenare.
o med tanke på att hela nyårsfirandet gick i latino världens tecken så var det riktigt skönt att inse.
Inte för att jag någonsin tvivlat på att det finns trevligt folk i Stockholm, men man har ju sina Göteborgska fördomar.
faktum att det visade sig vara tjejr jag träffat förr, under min barndom och min politiska karriär.
Ja, som son till politiska föräldrar så var det ett naturligt steg, men sen blev jag tonåring .. . o så gick det med det.
Any way, dessa tjejer kände igen mig men kunde ej veta från vart .. . så vi snacka igenom o tillslut trilla 10 öringen ner.det känns bra att få klem på sitt liv, även om man inte alltid förstår ngt.

Aja, det får bli fler resor till stockholm! så ere bara.
Nu e jag mest förbannad på min dator, den kolapsar med gämna mellan rum o det har tagit mig evigheter att blogga .
Och nu orkar kag inte mer, så jag lägger ner det för denna stund o hoppas att datorn vill mer lite senare.

så tills dess .. C ya!

Inga kommentarer: