måndag 4 januari 2010

PAUS!

Ibland vill man bara trycka på paus knappen.
Ja, det kan man lätt säga.
När det känns att det går emot, då kan det vara skönt att ta avstånd o ge sig själv andrum.

Jag tycker jag borde ha lärt mig redan vid det här lagret att allt är inte riktigt lätt.
Men icke sa nicke, jag slutar aldrig att förvånas över de knasigheter som uppstår.

Paus?!?


Jag gillar Dans, har gjort det i många år, o att min dans knasar känns riktigt tungt.
-Det händer inte tänker jag, men vad gör man när man inte känner inspiration?
Jo, tar en paus!!
men samtidigt så går det inte riktigt, jag e ju ingen litet barn och jag har åtagit mig uppdraget att delta i en tävlig.
så istället för att pausa så får jag bara bita ihop o dra mitt strå till stacken.
Jag vill, jag vill vinna hela skiten o känna mig som en vinnare, men den känslan var riktigt långt borta.
Men igår så vände steken, när jag precis beslutat mig för att en liten paus, så fick jag ett samtal.
Ett helt oväntat samtal.
Tänk vad lite ett samtal kan göra, även om det är från de mest oväntade hållen.
Det kan ge en viss styrka o man kan se steget längre.

Så mina vänner, nu är det e bara att ta igen .. .. .. det känns bra för att jag brukar inte vara den som ger sig.
speciellt inte när jag själv vill ngt.
O att ett samtal kan repa de värsta känns riktigt bra, så nu får man samla sina krafter o ge järnet.


Min datorn!!!

Ngn annan som bestämt sig för att ta en paus är min dator.
Men här spelar inga samtal ngn roll .. .. den vill helt enkelt inte.

Den ligger här på mitt köksbord totalt skruvlös .. .. Bokstavligen.
Det är knasig!

O min stationära datorn kollapsar med jämna mellan rum, Knasigt värre.
Undrar vem som ringer så det fixar sig!

Ok, nu bär det av till Skomakaren!!!

Inga kommentarer: