måndag 25 januari 2010

en helt vanlig måndag .. .. ..

trodde jag, ja.

Efter att ha fått förfrågningar om att gå med i alla möjliga klubbar så satt jag i min sömnlösa natt o bestämde mig för att gå ur klubbar som det inte händer ngt i, och klubbar som skickar brev för minsta lilla.
jag menar, jobbigt att behöva glädjas att ett mess på inkorgen och sen se att det är ngt som egentligen inte intresserar mig, utan bara gått med för skoj skull.
ja,ja, no more!!! säger jag .. .. .. och så tryckte jag på "del"knappen, ja jag vet var den sitter!!
och vips, så blev 100 klubbar endast 70 klubbar.
nu kan man fråga sig, är jag verkligen intresserad av dessa 70 klubbar?, nä kanske inte men så länge de ej stör och skickar tusen brev om saker som endast skapar irritation så låter jag dem vara.
alla andra e väck!! Orka med en massa skit liksom ... o jag känner mig redan mer nöjd med mig själv.

Sen då, jo upp o jobba, och sen sova ... vakna till av mobilen uppe i stockholm, och ser på FB(där det mesta händer nu förtiden)
en grupp kallad,"en död bög är en bra bög"  .. .. .. jag fick tänka till lite .. .. gick in o läste på den sidan .. .. ngn stackars förvirrad tonåring har skapat en grupp av rädlsa för sin läggning utan att fatta att det uppmuntrar några och skadar många många fler.
så jag anmälde gruppen, det e inte ok.
man behöver inte gilla alla, jag gillar inte min granne men skulle inte vilja döda honom för det.

och fler o fler gjorde samma sak mot denna klubb, så nu är den gruppen borta och det känns som att många bäckar små kan göra stor nytta.


tack alla er som gjorde samma sak, för jag vet att flera av er reagerade som jag.
Sjuk klubb!!

A som ni ser så har denna måndag varit allt annat än vanligt.


och plus i kanten var att få krama om feiona, henne har jag ej sett på ett tag.
Tjejen ägnar sig åt 23-åringen och skola på heltid .. .. ..jag orkar inte åka tunnelbanna till Globen.
a då blir det så här.
men vi fick en uppdatering, skratt o mera skratt .. .. hon är sig själv, för att jag måste säga i folks frånvaro så undrar man.
men här står tydligen allt rätt till, o dessutom så fyllde hon år  här om dagen .. .. den 24 jan, årets tråkigaste dag... enligt henne .. gött att fler drabbade av livets rättvisa hehe.


nä, lite kaffe till resenärerna kanske?


c ya!!

Inga kommentarer: