lördag 29 oktober 2011

Dagen före den stora dagen !!

Japp det är idag det.
Lördagen är ytterligare en dag i solens tecken . . .
Och att vakna upp med bilder från gårdagen tyder att det var en lyckad kväll.

Mucha Marcha !!! 
(som man säger här !!)


okaj men en sak måste jag säga . . . Madrid må vara en satd i tiden, en stad med en o annan hemlighet.
Men min största förviring var att hur lätt influerade los Madrileños är.
Ja, jag tänker på Tintin !!
okaj, inte honom själv, men filmen vet ni, den har haft premiär, och i den filmen var det en personlighet jag såg hela kvällen . . . Gissa vem ??


Japp, Kapten Haddock !!!


Och ja, jag ljuger inte . . . överallt fanns han, stora skäggiga och med en kagge som heter duga.
Så långt ifrån den svenska skönhets idialen liksom !!
Så ni fattar, det var inte svårt för mig att k¨nna mig som Tintin hahaha


Do u see what i mean ?? haha

Ja, ni förstår, jag hade det inte lätt, lr ja lätt och lätt.
Det som var lätt var ju att få en lina, jag vet om det var Madrid´s hetta, lr vad som fick folk att tro att jag drog linor.
Inte mindre än tre snubbar kom fram till mig, presenterade sig och erbjöd mig en lina,
Jag bara . . . är det en standardreplik lr vad ?!?!?
Nä jag gav min vodkaredbull all min uppmärksamhet !!
Och vi gjorde som "i natt jag drömde" vi drog från krok till krok, och kapten haddock var ständigt närvarande hahaha.
Men i övrigt så var st¨llerna i min smak, stil, bra musik och snygga bartender, dem som inte såg ut som Haddock då haha.
Var ställe hade sin grej, och det coolaste måste ha varit den klubb vars barvägg var av glas med vatten och bubblor . . . coolt !!
Coolt eller !!!

 Yes, Madrid gjorde mig inte besviken .. .. inte i alla sin helhet. Ja, kanske hade valt ett annat sätt att börja kvällen på, men men" Haddock´s" place funka med.
Det är snarare jag som gjorde Madrid besviken .. hemma kl 6 på morgonen !!??!!
Inte okaj, men tanke på att det finns Afters(typ klubbar som har efterfester) som börjar kl 6-7 tiden.
Ja, kan dock glädjas med att nu vet jag att jag har ett stop. hahaha.


 
 it´s partytime !!


Hur tar man sig hem .. .. i en stad som Madrid, metron stänger och staden blir en Bussarnas stad.
Det får Madrid ett stort minus för !
Det ska inte ta 30 min för att ta sig hem, när taxin tar 10 min liksom.
O varför inte ta taxi undrar ni ??
Jo, alla vet hur man lurar turister och med tanke på att min polare var steget värre än mig så var det jag som fick ta över.
Och jag tog oss hem på det sätt jag lärt mig under dagen.
Passar på att tacka mina hjärna för mitt underbara minne(den funkar bra ibland ) haha.

Nu är det Lördag och det enda jag har planerat är träning kl 19. i stan.
Det ska bli skoj, vi ska nämligen träna utomhus på en park, El templo de devod.
visst låter det spännande, jag ser verkligen framemot det!

okaj, nu blir det lite Madrid göra, o då menar jag inte dra en lina, utan . . . utan  walk like a Madrileño haha.

C ya !!   
 

Inga kommentarer: