tisdag 25 oktober 2011

Sonhei amor e vou lutar . . . . .

 Para o meu sonho ser real !! Tijuca 2004

Yes, man skulle kunna tro att allt handlar om att drömma och förverkliga sina drömmar.
Men om man gjort detta ??
om man nått sina mål ??

Har man då nått meningen med livet ??

Nä, så lätt är det inte, jag fick nämligen frågan igår. . .  Vad har du för ambitioner i livet,  vad jag strävare efter .. .. . . . jag ba ...ÖH ... Vad menar du ? (super blond -varning !!)
Jo har du inga mål i livet, ambitioner . . . då helt plötsligt står det till som värsta bitchslapen.


Jag googlar AMBITION .. ... och kommer fram till att yes, det är ett substantiv,
  1. (någons) mål (med något); det någon arbetar för att uppnå
    Min ambition med bloggen är att människor skall finna underhållning i den.





  2. någons drivkraft, det som gör att någon orkar och vill fortsätta (arbeta) med något





  3. det att vara ambitiös.





Och ja, jag skulle påstå att jag är amitiös, jag har mål i livet, men det e ju inte samma mål som när jag var 15, 18 lr 21 .
Ja, i takt med att man lär av livet så förändras dessa.
Men jag kan faktiskt skryta med att jag är grabben som följt mina drömmar, min mål.
Jag har aldrig nöjt med att vara .. . inte tills nu . . . är det konstigt ??

Gör det mig mindre ambitiös ??
Nä, inte enligt mig, alla lever vi efter egna normer, och vem säger att en 25 åring har all rätt att försöka trycka ner mig i skorna.
Den lillen går jag ej på!!
Ska man imponera på mig så får man allt komma med lite mer, än snack om ambitioner.
Speciellt om man tills nu inte gjort ngt för att förverkliga dessa drömmars mål.
Jag var 21 och hade lyckats med de flesta av mina mål i livet, redan då  . . . sen har jag bara levt.

Motgångar o problem ??

Det man inte vill blunda för tar man tag i, jag ser inga problem, jag ser lösningar.
så jäkla klyschigt !! men så är det.
Hade jag dragit ner mig vid varje motgång så hade jag inte ens överlevt min 24:e födelsedag (det var min ålderskris det), men icke sa nicke.

Å andra sidan så tänker jag också ...d e som inte är värt att lösa, blundar jag för. 
Teflon teflon teflon.
Det bekommer mig liksom inte.

och så går livet vidare, även denna dag ;)




. . . . . dröm på ni !!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ambitionerna i livet förändras ju med ålder? Nej det tror jag inte det förändras med ryggsäcken man bär. Vad är då ryggsäcken? Det du levt, det du vet, och dom erfarenheterna du har som egna eller andras. Så gör man inget i livet …är man nöjd hela tiden eller vågar inte satsa och vad som är värst bryr man sig inte om andra så händer inget med ryggsäcken. Jag tror och titta nu att jag skriver JAG ;) att alla har mål i livet och abitioner…men alla tänker inte på dom för dom är självklara. Har man barn så är det kanske att vara en bra förälder och barnen lyckas bättre än en själv med allt den vill i livet. Men vem använder det som ett mål i livet? Eller ambition? Det ska ju vara självklart?...hum många frågor så få svar..får starta en egen blogg ;) eller hellre en chatt där jag kan få svar direkt.