fredag 28 oktober 2011

Madrid by day ...

Jag kan ju lätt säga, att om man gillar stor städer så är Madrid ett måste !!
Storstads komplextet är inte så markerat som i typ, stockholm.
A ni vet, den stressen . . . hit, dit o tillbaka .. hel galet.
Madrid har verkligen visat sin bästa sida !! och hittills är jag nöjd.

Parker, fontäner, slott, slottsparker, kyrkor och shopping ... yes Madrid är en stad i min sa¡mak.
Och det bästa av allt, det är att ha ngn man känner, som guidar en och visar det bästa av staden.
Ja, inte är jag killen som spenderar dötid . .. nä varje minut är tussen värt.

Och för er som inte varit här så kan jag berätta följande.

Madrileños är över stolta över sin stad, våga nu inte jämföran staden med lilla Göteborg liksom !!

De uppskattar inte ett hej, men bara handen, här hälsar man med hela kroppen, och minst tre pussar.
annars undrar de vad problemet är.

Ta inte kork på snygga människor . . det kan tydligen misstolkas !!
och var noga med ditt uttal, vissa ord betyder ngt helt annat här.
Som guagua(bäbis pa spanska) betyder buss här.ç
Gissa om jag dog av skratt när de sa att vi skulle ta bäbisen !! mooahahahaha


Any way, madrileños är lätta att handskas med, bara man håller i en nivå som inte är  . . . typ högre än dem.

Staden har massor av ting att se på, här har ni lite jag fick uppleva . ..


U NEED TO DO MADRID !!











And now Madrid by night !! Wuhu

Inga kommentarer: