onsdag 15 april 2009

B-day Part Two!!

Ja, dagen var oändlig.
Och inget gick som planerat.
så jag vet inte riktigt hur det ska funka med där med planera.
För det ska ju tydligen vara ett vuxet begrepp, Planera.
Igår var planen att:

- Träna runt 12 tiden
- Träffa Ricardo runt 13.30
- Fira med Familjen
- Ta det lugnt och njuta av dagen.

Jag njöt definitivt av dagen!! Även om planen tydlihen intevar den bästa planen.
Nej, den planen sprack redan när syrran spontant kom med frukost.
Och när vi väl var i stan hade vi inte mkt för oss, så vi gjorde det vi brukar göra när fantasin var på vilande fot.
Provare våra kameror.

badmössor ;)

Efter att nästan hela familjen träffades så vad det lunch/middags dax.
och vi for iväg till ngt som var ett av mina favorit restauranger.
BARSIDAN
Syrran ville inte dit, men för min skull.(härligt att fylla år va!!)
Servicen hade tydligen inte varit i topp, en gng tidigare, och tyvärr e det så.
En gång kan vara en gng för mkt.

Men den 14 April gav vi Barsidan en chans till.
Och denna gng var servicen helt ok.
Servitrisen var trevlig och det funkade bra.
Men sen kom Maten, jag beställde Tagliatelle med strimlad oxfilé, Tryffelolja, grönsaker och parmesan, ngt som brukar vara så smaskens!!
Wuhu!! tänkte jag, men till min besvikelse så måste de ha bytt kock, för den var nte samma som förr.
Jag tycker det borde finnas en lag som säger att man tydligt skla tala om när kockar bytt plats!!
Asså, pastan var helt ok så sett men jag hade höga förväntningar.
Vi betalade och gick vidare och denna middag blev inte mer speciell än så.
Tur att familjen höll sitt goa sken och gladde mig på födelsedagns middagen/lunchen.

Idag ska jag o vale prova Beebar, Kjell sa att deras pasta var mkt populär, så kjell, here we come!!! hahaha

oki, back to yesterday.
Efter maten och rundan i stan sen var det fika o grejer och väl hemma så kollapsade jag o sov gott en stund.

Upps glömde jag samtalet?!!?
yes, Agron ringde, my friend Agron, från ngn flygplats i ngn av Juggeländerna.
han var på väg hem, Ätligen!!!
Jag ringde upp Rickardo, som jag inte alls hunnit träffa.
Ja, nu skulle det firas ordentligt!
det där med att ta det lugnt, gjorde sig inte påmind alls. hehe

Jag vakna lagom till House, duscha o fixa mig. och träffade Agron på Gossip.

Me med födelsedags drinken ;)

Det är alltid så charmigt när det inte är så fullt av folk och man hör det man säger.
för det var mkt att berätta.
Han var i extas, nykär och ja... semester brun, ngt han aldrig är hahaha(efter andra semestrar).
Ok, vi pratar inte Nando semester brun, utan Agron semester brun, typ lite fräch färg.

Agron med sin solbränna, hehe


Ricardo blev klar med sitt och mötte upp oss, Trio var nu samlad, och ingen skulle hejda oss!!

Un, dos, tres, Le Trio!!

Adam(bartendern) keept us going.
Vi hann rädda världen minst fyra ggr, gjorde planer inför olika bröllop.
prikade av olika relationer och relations problem.
ja, nu var vi redå att möta välden, o så stängde Gossip!!
tack, Adam sa till 6 på morgonen, men men ... man ska tydligeninte lita på Adam hahaha.
Babar Nästa!!, mingel mingel.
Dörrvakten: hur har ni det grabbar ... och syftade på Kjell, som festat från kl 21.00 hahaha
Vi gjorde klart för han att vi tog hand om kjell och skulle slänga ut honom personligen om han misskötte sig.
Tack o lov så klarade vi oss från detta. Att vara i gott sälskap är det bästa som finns!!
Vi spelade basket, Agron vann! Next.
Biljakt, Agron vann
och sen var det luft ngt spel ... Agron vann!!
Nando då??, det var ju jag som fyllde år!!

The Champion!!

Jo, Nando, han fick bara drinkar efter drinkar och Babar var på väg att stänga .. .. ..
Keybar nästa, hahaha
Jag är helt förvånad över vilken spontan barrunda man kunde göra under en tisdagskväll!!
Bra musik och bra dans, förutom att Rickardo fick halva sin öl över sig, överberusade ungdommar är allt lite jobbiga.
Efter dans och sång, Japp Göran som var med, han sjunger inte så bra, men som mimare gör han sig riktigt bra hahaha
Tintin nästa.
Och ja, där tog det slut. Lite natta mat ... dieten sprack ju redan vid frokost så vad f-n, lite ägg o bacon skulle inte spel aroll nu hahaha.

yes, en kväll att minnas, så härligt när vi festar som bara vi kan!

Tack alla för en härlig födelsedag, alla som gjorde små inhop, Adam, Henrik, Kjell, och Göran U all rockar fett!!
Och vad skulle jag göra utan grabbarna som håller min barkunskap i form??

Thanks Homies!!!!

Ok, nu är jag nog klar med gårdagen tror jag, kanske att en o annan luckas bör fyllas, men so far so good.
Inga aha, eller åhh nej upplevelser .... än.

Nu ska vi göra stan, vi = jag o 17-åringen.
det ska shoppas som aldrig förr!!
Och mitt Ego ska födas på nytt ;)


shopp shopp!!!


Inga kommentarer: