fredag 17 april 2009

En nyhelg tar fart ...

Sista passet inför den lediga helgen är nu avklarad, Wuhu!!
Resan ner från Stockholm var helt underbar, sicket väder!!
Svergie lyser verkligen upp, och just vid denna spegelblanka sjön så e det som bäst.
Vet inte riktigt vad den heter med den ligger en bit från Lerum (tror jag).

The Lake

Det känns så jäkla skönt att kunna lämna sitt jobb med ett så gott humör.
Soraia och Bettan (Elisabeth) gjorde ett härligt jobb.



Tack för dessa pass brudar, It was nice!!
Att skratta förlänger livet(det har alla koll på va?!?) , så att skratta åt sig själv måste vara så mycket bättre.
ja, vi skrattade friskt, och alla skämt kanske man inte kan ta här på bloggen, vad ska mamma tro?? hahaha.

Och det är ju helt underbart (yes, jag firar fortfarande)
Och att fylla år har ju sina fördelar, man får unna sig lite extra lyx.
I mitt fall ter det sig i en ny outfit, In-lines och Förhäxad boxen.
Yes, Jag och Valentina har samma smak när det gäller serier och romanser (denna present är till mig själv) dessa kommer att ge oss många mysiga stunder framför tv:n.

My own gift ;)

Men jag måste starkt påpeka att hon faller snabbare i glädjeskutt, specielt om hjältinnan i filmen fick sina efterlängtade PRADA skor!!
Japp, jag har ett dåligt inflytande på detta arma barn hahaha.

I alla fall!!
Jag vet inte om det är den bästa uppfostran, men det är ju ett bra knep för att ha henne hemma så länge som möjligt.
Och eftersom jag inte tycker att sjutton, arton, nitton eller 30-åringar ska ränna i stan, så lär det bli många fler boxar i framtiden.
O eftersom jag är en säll och ödmjuk far så får hon välja, dvd-boxar eller flytta till Kiruna!

På tal om Valentina, vi var och åt på Beebar i Onsdags, Så gott!! det var verkligen över förväntningarna.
O sicken fräsch salladsbuffe, med nybakat bröd Gott i gott gott, och som pricken över i:et en hemmalagad kaka till dessert, ja, jag njuter än.
jag kan varmt rekommendera Beebar, vid saluhallen (gamla bryggeriet ni vet).

Jag åt Pest Pastamed kyckling och vale åt Fisk.

Ja, FISK!!

Jag vet inte vad det är för fel på denna unge, men trots att hon är kräsen gav även hon ett godkänt till Beebar.
tack för rekomendationen Kjell!!!

ja, nu e förberedelserna inför Lördagen på G .... .... .... Äntligen!!!

mamma bakar piroger

mamma jobbar och sliter för mina piroger; gracias mami!
hon knådar och knådar.
Och jag är här och hjälper henne ;)
Min hjälp består av att jag pekar finger och bloggar.
det brukar vara så här när jag engagerar familjen.
När jag målade om hemma, undrade pappa om jag verkligen skulle sitta på den hårda stolen och titta på, han tyckte att soffan verkade så mkt skönare för mig ... ... ... jag fattar inte vad han menade!!

Oki, nu ska jag hem och prova kläder!!
Chaoooo

Inga kommentarer: