måndag 27 april 2009

Ett nytt liv ...

... Igen hehe.
Ja, det är nu mitt Sats kort kommer att visa upp sig som bäst.
Jag har nämligen tagit tag i min träning, nu jäklar ska det tränas!!
Körde 40-min powerwalk på maskin, det är gött o med samba i lurarna så blir takten riktigt snabb och kompakt, inga slöa moments där inte.
Det är la därför jag gillar samba, dess rytm och heta slag.
För att inte prata om den fria fantasin som får sig en kick.
Ok, efter träningen så blev det lite maskiner... dock ytterst lite för att jag kom fram till att jag inte skulle ta kål på mig första dagen (egentligen är jag inte riktigt säkert om det ser så snyggt ut)
Och det bästa av träningen är Bastun, att få sitta i värmen och känna att man svettas bort all dålig energi, det är super det.
tills det kommer in en super tränad snubbe, ja då är det dags att gå, för mitt ego tål inte vad som helst!!

Sen skulle jag till MC donals, för att fylla på med lite go mat, Kycklingsalladen e ju super, och byter man ut Brödet och krutonger mot morötter så blir det super.
En Ramlösa citron på det och kvällen skulle vara gjord.
Men neeeeej, MC Donals har inte sallader efter kl 21.15
Hur i hel_ _te lyckad de med detta?!!?
Shit asså, jag fick ta mig till Sveriges minsta varuhus ( Pressbyrån) och köpte mig en yogurt med flingor för att klara av resan hem.
Tack för det pressbyrån!!


Och ja, men mitt nya liv så tillkommer det att laga mat.
Jag har gjort två vita omeletter(som med god krydda inte blev så vita), och kyckling sallad och förberett inför morgon dagen. och det känns riktigt bra ;)




Hmm GOTT !!


Ok, nu över till ngt helt annat ... ...
... Jag måste få säga hur imopenard jag är av folk som klarar sig själva!!
Och då menar jag inte folk som skulle klara av det, med inte gör det ... typ.
Nej, utan av människor som är T.e.x Blinda, handikappade och grejer.
Här om dagen så var det ett par som reste med i mitt tåg.
De båda var bilnda och en pojk, som lika sina föräldra också var bild.
De läste saga vid sina platser och sen så var de och åt i bistron.
Jag blev så impad över hur bra de klararde sig.
Jag menar att vara blind och resa som alla andra kan inte vara en lätt uppgift, Eller??
Och att vi andra sen blir helt handikappade och måste hjälpa dem med allt, för att vi kan, kanske inte alls är uppskattad, eller??
Jag skulle bli fly förbannad om folk är för på och ska hjälpa till när de inte ens vet om jag behöver hjälp, så efter den tanken så lät jag bli och fråga om jag skulle peta bort löken från fisken eller kyla ner maten lite åt barnet, grejer som min mamma än idag kan fixa åt mig hehehe.
Gracias mamita ;)

Nu går en Imponerad Nando o lägger sig ;)

Natti natti

Inga kommentarer: