fredag 3 april 2009

En mkt märklig Fredag.

Ja, efter en lugn natt med drömmar som får hela kroppen att pirra,
Ja, ni vet så där så man vaknar och bara e lycklig men man vet inte riktigt varför...... Det är då har man drömt om ngt riktigt gött!
Den här dagen blev till en av de konstigaste vad jag kan minnas.
Kurs hela dagen, genomgång av utbildnings för x-31 och nej det e inte ngn glass jag pratar om, remeber X-17, sicken glass va!! hahaha.
Ja, nej det är tåg jag pratar om, det e mkt tåg i mitt liv nu.
Det e ngt jag aldrig hade tänkt mig, men nu, tåg hit o tåg dit.
Men allt går som på räls och rullar som det ska, framåt!! hehe.


Jossan, Åsa och Sharmin var några av de som var med min grupp, underbara tjejer!! Vi diskuterade allt från arbetsmoral, ledning, framtid, arbetspass, turer mm. Så skönt att veta att det finns andra som tänker som jag. Yes, we like this girls!! (we = jag och mina löss) hehehe
Vi fick ju anställning samtidigt så vi har mkt gemensamt, gick utbildningen tillsammans och i samma grupp, jobbar ihop och festat riktigt bra ett par ggr med. Och Tydligen så tycker vi lika.
Starkt jobbat tjejer ;)


Jo sen lagom till lunch så förändrades min dag.
Planen var en familjär kväll, mamma skulle firas hemma o sen ev utgång.
Men nu blev det snurrigt i mitt huvud , farmor har gått bort.
Vila i frid Farmor.
Jag åkte hem till mamma o pappa, för att kolla om ngt skulle göras, begravningen är i Chile så det är inte så mkt att fixa här.
Det blir en minnesstund i kyrkan på söndag har jag förstått, men allt e lite diffust, får ringa ngn faster imorgon.
Och efter samtal med pappa så blir det fest hemma i alla fall, fick förklaring till varför.
Förstod dock hälften, men det blir la mer klart efter ikväll.
För att just då kunde jag inte förstå varför vi inte skulle göra som alla andra begravningar och grejer vi har deltagit på. Men det viktigaste är att pappa mår bra och får ha oss nära. Det är ju ändå han som känner farmor längst ;)
Jag blev som sagt inte så mkt klokare på detta, så jag får ta tag i detta imorgon.

Nu ska mamma firas!
Alla är redan där, och jag som god son och chilenare, passar tiden riktigt chilenskt.
Kolla bara , nästan 2 timmar sen redan, Bra jobbat va hehe!!

Sorry mami, kommer nu!
Och till er andra, C ya!

Inga kommentarer: