onsdag 22 april 2009

Borta bra men ...

Hemma bäst....
.... Om jag inte är borta i Rio då hehe!

Ja, hemma är ganska bäst.
Min egna säng, mitt egna sovrum, min lägenhet, och framför allt mitt badkar.
17-åringen tror att det är hennes, men oh no!!
Badkaret är mitt och jag har alltid första tjing.
Vi bråkar inte alltid om badkaret men bara så att alla vet, Det är mitt!
Jag skulle aldrig flytta till en lägenhet utan badkar, jag till och med svårt att förstå folk som väljer Balkong före badkar, att ha båda är klart steget vassare men att välja Balkong före badkar, det får jag inte in i huvudet.

Å andra sidan är det inte mycket som jag får in nu i alla fall.
Det är mycket som händer, för många bollar i luften, jag borde vara van.
det är nämligen alltid så under våren.
Och våren ja det rimmar som på pollenallergi.
Fy vad jobbigt.
varje år slår det till och varje år är det som en chock.
Varför lär man sig aldrig??
Jag är allergisk mot morötter, men gillar morötter.
Jag är allergisk mot nötter(vissa nötter) men jag älskar choklad.
Ibland kan jag få en flipp och köpa tre guldnougat, för om det ska ändå klia o irritera så är det lika bra att ta i ordentligt o njuta fullt ut o sedan ta samma kliande konsekvens.
det kliar något fruktansvärt!!
Men det är ingenting mot att kunna få njuta av nougaten, Viva el nougato!!!!

Oki, jag kom o tänka på en sak.
Att hoppa i ett varmt bad, men värmeljus runt omkring och en härlig film är det bästa som finns.
och Film är då ett substitut för den som inte finns.
Yes, då är det härligt!!
men bio då? haha, bio har jag inte varit på i evigheter.
Och igår ringde en Comhem försäljare och när jag sa att jag inte ens tittat på tv sedan jag skaffat medium erbjudandet, häpnade han:
"varför skaffade du det??"
Jo jag blev tagen på sängen o det var ordagrant, jag låg o sov och de ringde... i sömnen så svarade jag "ja"
han skrattade, och undrade om jag gillade filmen, jag ba:" ja, de jag har boxar till!"
men han ba: "bio då?"
jag tycker bio är tråkigt när jag inte har någon att gå med.
han tyckte synd om mig och skulle genast ordna detta hahaha!!

jag fick lägga på då jag hade ett samtal i andra luren o sen har jag ej hört mer.
det var det roligaste försäljnings samtalet jag haft ... ever!

så jag väntar ... väntar ... o väntar.

Inga kommentarer: