måndag 6 april 2009

Semester !!!

Gävle först.
I denna stad tillbringade jag två veckor förra året.
En stad fylld med bockar, inte lika stora som Julbocken men så många fler.
Jag passade på att träna lite här, de har en bana som e riktigt fin, med tränings grejer längs med banan. Folket i Gävle e la ganska OK, men jag kan inte prata för natt livet, då drog jag till Stockholm istället.



Men nu e jag på ut igen, Nostalgi?? Hell no!!
Jag gillar storstäder som Göteborg, London, New York, Rio Barcelona … ja, ni fattar.
Och av dessa så har jag new York och Barcelona kvar.
Så det får bli ngn sensommarresa till ngn av dessa städer.
Skatteåterbäringen ni vet hehe, japp… det ska nog kunna fixas, om allt annat gått i lås.

Men efter min 5veckors Rio-semester så får man väl inte be om mer, va?Ja, Rio de Janeiro, mina drömmars mål.

Copacabana


Beachboy 2009

Det säjs att gud skapade Rio under den sjunde dagen, så att han kunde vila i Rio. Ja, o det skulle säkert kunna vara så.
Staden har ju allt, o jag menar ALLT!!
Känner man ngn som kan guida en eller så, så får man se en stad som många andra inte får uppleva.


Så mkt folk överallt!

En publikfull Maracná

Det krävs en hel del Rio erfarenhet för att hitta alla guldkorn, eller för att få uppleva Rio .
Veta vart man ska äta o vart man inte ska äta, festa i lyx, eller klubba med Cariocas(rio borna).
Ja, allt har sin plats i Rio.

Caipirinhas åt folket!

Att sen staden blir som galen under Nyår o karneval är ju bara ett plus i kanten.
Ja, nyår, det rekommenderar jag starkt, och då med kärleken det blir en magisk natt.
Det kan jag bekräfta efter 2 nyår i Rio.

Nando Sambar i Mangueira 09

Ja, planera nu !!

Själv ska jag läsa Expressen .
Och jag kommer snabbt fram till att expressen måste vara en av de tråkigaste tidningarna, till o med om man gillar skvaller.
Det är den tidning som SJ har nu.
Jag sitter nu mellan Stockholm och Gävle med tidningen i hand, och nyheterna verkar som B-nyheter, ingen intressant vinkel eller ja, det känns som att det inte e mkt vettigt i alla fall.
Fast o andra sidan så kanske det bara är jag, för jag e ju en Aftonbladets kille. Jag kanske borde ge dem en chans men när till och med vädret ser tråkigt ut??
Då kan det inte vara helt fel att tycka så??
Eller??

Inga kommentarer: