måndag 20 april 2009

Sol ute, sol inne ...

... sol i hjärta, sol i sinne.


Det är så skönt när solen lyser och allt e så underbart.
Tills man blir brutalt påminns om en annan verklighet.
Ja, det är så tragiskt och jag blir så illa berörd av att läsa hur djuren ute i naturen drabbas av den mänskliga faktorn, och tydligen är det helt lagligt.
Jag fattar inte hur vi kan ha lagar som godkänner nerskräpning av vår natur.
Denna lag borde verkligen ses över!!

Ja, jag skakar på mitt huvud och läser vidare.
Mord, kidnappningar, mishandel och stora protester.
Oj, oj, vilket tragiskt värld vi lever i, om man nu verkligen tänker riktigt ordentligt.

Jag vill ha bra nyheter roliga nyheter. som typ fred på jord och att Nando vnnnit flera miljarder.
ja, drömma går ju, men en verkligehet behövs, speciellt om man har en 17 åring hemma.
Och min 17 åring förstår inte alla ggr varför jag känner mig orolig över henne så fort hon lämnar hemmet.
Pappa ... alla andra får ju är, hennes ständiga replik.
Och mitt stående replik lyder: Jag bryr mig inte vad alla andras barn får och inte får!!!!(Latino temperament)
Du är mitt barn och vem ska jag skälla på om ngt händer dig??( på med Arga ögat)
Så därför tycker jag att, trots att det är en så massa tråkiga nyheter, att de skrivs och vi upplyses om de grymheter som händer var dag.



Och nu till en annan verklighet.

Le karnevalen, en mkt trevligare verklighet.

Yes, den är snart och efter karnevalsmötet igår så är det nu spikat att Los Copihues är den första storta grupp på Tåget.
Hur kul som helst, vi kommer inte att störas av andras musik, för den stora gruppen bakom oss har högtalarna bakåt och vi haringen framför.
Och vi laddar för en super karneval.

Vi är inte så många iår, bara 65 dansare och det gör att vi kan lägga tid och möda på helt andra detaljer.

Och på tal om Dansare, på tåget upp satt det en stor dansare, Daniel ni vet, Let´s dans killen.
Hur kul som helst.
Han är så stoooor, det hade jag ingen aning om, säkert två meter lång hahaha.
oki, lite överdrivet, men liten och smärt som jag trodde var han defenitivt inte.
och Ung, säkert 10 år yngre än mig ... så det blir 20+ då.

oj, oj ... nä nu måste jag lämna er

Norrköping nästa.

byebye

Inga kommentarer: