onsdag 16 september 2009

424 upp och jag är i ...

.... Stockholm tar mig en kaffe och slår upp tidingen på min rast ... ...

Caramba!!
Är det ngn mer än jag som reagerar på dessa tonårsligor som härjar i detta avlånga land??
Vad jag inte förstår riktigt är hur o varför man låter sig inspireras av äldre grabbs.
Vad e det för status man egentligen är ute efter??


Ja, för det a la så de börjar va?


Min kusin känner en kille som är såååå imponerad av sin egna kusin, han är nämligen kubb del-ägare i stockholm city och det ger han an "bra"status i nattelivet.
Tydligen så syns han och har folk runt omkring honom hela tiden.
För att inte prata om tjejerna som av ngn konstig anledning flockas kring sådana personligeheter.
Dessa stora grabbs finns överallt, för i somras så prata jag o en annan vän om en liknande situation i Götet.



I alla fall ....

Ja, denna yngligens dröm är att bli lika aktad och respekterad som sin kusin.


Jag undra dock varför dessa unga grabbar inte reagerar över bakslaget av denna"kändiskap"
och extremt imponerande liv.


De festar 7 dagar i veckan, jag trodde jag låg på top ... men nej ... det kostar också, de bjuder folk på allt de ber om.
De lånar pengar av lånehajar, om klubbarna inte går direkt bra.
Knarket flödar eller så e han rent av helt korkade, för några smarta komentarer hörs inte.
De tjejer som flockas omkring är inga "girlfriend material" för att han är så singel man kan bli, och desutom är han tydligen extremt bitter över sitt singelskap.
Men det talar han inte om för sin kusin.


Ja, varför är det ingen som talar om detta för de stakars små ynglingar, att livet som de stora pojkarna visar inte alls e lika glamouröst som de visar utåt.
Hemma kanske de bara sitter och gråter och kan ej tröstas av mamma.
Deras lån blir större o större och ja, en lånehaj kanske man i nte vill ha i hälarna.


men, men ... fria drinkar för de i alla fall, trots att de ofta ändå står i kö för att komma in på ställen som de själva inte äger.
För det e ju ändå inte de riktigt stora grabbarna i detta spel ... ... nä, de riktigt stora pojkarna syns inte ens.
De märks inte eller hörs inte ... ... ... fram tills ngt händer.
det har man ju läst om!


Men dessa små ynglingar reagerar inte, läser de inte tidningarna?
Grabbar som borde veta bättre, för att allt sker framför deras ögon.


Äh ... nu åker jag hem till göteborg igen ... ....

Inga kommentarer: