måndag 7 september 2009

8 timmar i stockholm ...

... ... och jag sover bort 6 av dem !!!

Ja det kanske är kroppens sätt att tala om för mig att jag behöver vila.
Så jag känner mig nöjd i alla fall, trotts att jag träffat eller umgåtts med mina 08-or.

Och vad gör man när tid finns?
Jo blogga.
I lördags vad det tre månaders sedan min bror gick bort.
Dagarna går ... ... dag in o dag ut, ja man minns men man sitter inte och ältar tanken hela tiden, men visst får man en "åhhh nej!!" upplevelse med jämna mellanrum.
Besök vid graven blir aldrig så personliga som när man besöker den själv.
jag tar mig tiden och funderar bara på brorsan och mig, jag kan skratta för mig själv,
för jag hade turen att växa upp med honom.
När vi var barn, när vi var 5, 7, 9 när vi fyllde 13, 15, 18, och ja, fram tills att han inte var sig själv längre.
det finns så mkt att glädjas åt när det gäller min bror, o det e presic så jag vill minnas honom, med glädje!


Oscar Diaz
Yes, med glädje, och även om han inte ser så glad ut just på denna bilden så kan jag faktiskt tala om att det var en rolig dag ;)

japp tiden går ...
Det e så mkt som händer ibland så man hinner knappt med allt.

Fino var i stan i helgen, det e grabben jag ser minst av alla mina vänner, men även den som när jag väl träffar honom så e det som att vi setts varje dag.
Det känns riktigt skönt att kunna få träffa honom igen, han har mognat ... ... hans tankar och idéer är inte de samma som för två år sen.
Yes, he is THE MAN now hahaha.


Fino.

o så kom spriten sen och ja, vi kan fortfarande festa som kungar!
Ahh vad jag hade saknat honom!

This is friendship!!

ok, jo jag tänkte inte berätta om vad vi drack, vem vi träffa eller vilka vi snacka skit om, utan jag tänkte tala om att jag älskar mina lediga helger o att fino var här ja, det kunde inte vart bättre-
Love u Fino!!!

En ledig helg följer alltid av en hård måndag, ja... ALLTID!
Jag e ju så trött, men det har la ni ju redan fattat va.

Men när tåget står stilla(mitt i ingen stans) och man måste ringa föraren för att få en lägesrapport ... ... Så, ja det e faktiskt inte alltid den bästa nyheten man får!

Va?!?, Vad menar du!!?!!


och här kommer då den svåra uppgiften, hur man på ett så lugnt och proffsigt sett ska framföra informationen.

Min damer och herrar ....

och ja, med glimten i ögat så lyckas man med det mesta ;)
Jag måste säga att ibland drabbas vi av flera olika hinder på vägen, som inte alltid beror på SJ.
ja, det gör att vi får arbeta hårt och ibland hårdare för att lösa allas bekymmer längs med vägen.
och ja, då kommer den chilenska mentaliteten bra till hands ... ... Det löser sig.
o ja, fakta är, att det löser sig.

så nu ska jag lösa sömnen .. igen.
Natti natti

Inga kommentarer: