fredag 11 september 2009

Mitt i natten ...

... vaknar jag och inser att det blir svårt att somna om.
det händer med jämna mellanrum, tråkigt men sant.
Ja, efter att jag tvingat mig ligga kvar o hoppas på att somna om så inser jag att det finns ingen återvändo, det är bättre att trötta ut sig, så jag blogg!

Och det första jag gör är kolla igenom mina bilder, får ni liksom jag en 2aha2 känsla och ibland en lite mer "ohhh shit!!" känsla ... ... jag det man inte riktigt vill minnas finn på bild hahaha.

Tänkte på bilden över hur naturens lag inte är lika för tjejer som för killar.
nu tänker jag inte starta upp ngn feministisk debatt eller liknande.
men det ser fan inte lika trevligt ut ... eller?

Ni vet ... do the thing outside: o då refererar jag ej till inte till George Michael´s: let´s go outside, utan ja.. ni ser själva.

Nödig eller?

Glamor?
Hell nej!!, nu förstår ni varför man ska använda sig av toaletterna, speciellt om man e tjej.
Jag är så glad att min sjuttonåring tar lärdom av mig, speciellt av mina mistag!!

O då tänker jag på den dagen jag stog och ... öhh ja, "vattnade" en parkeringsstolpe o ngn knackar med ett finger (hårt) på min rygg.
Rösten: Ursäkta, du "vattnar" inte på bilen va?!?
Nando: nej nej ... jag håller mig till stolpen hehe ( jag våga inte ens vända mig om!)
När jag e klar(o det tar låååång tid) så vänder mig om o ser en riktigt jävla sur polisbrud.
Då fick jag minsan lära mig att det jag gjort mig skylldig till förargelseväckande beteende och fick i min han den bot på 800kr.
8 hundra jäkla fu ....ing pengar!!!

Det roligaste i historien var att polis bruden var sur och bitter som fan, mendans hennes manlige polis kollega log o skrattade glatt över det inträffade.
När han insåg att hon med mer aggro mot mig så blev han mer seriös så allt ärendet skulle kunna avslutas på ett fredligt sett.

p.s Vattna var inte Ordet denna utbildade kvinna använde sig av hehe.
och detta är säkert preskriberat ... då det hände för två års sen ... .. kan man kolla upp sådant tro?

Any way ...
Jag undrar vad hon hade sagt till tjejerna som inte gick till parkeringen o stälde sig bakom bilarna utan, satt glatt "mitt" på gatan ... ... det skulle jag vilja vet, TACK!

ja... jag blädrar vidare o kommer på att jag var o fika på Slottskogen igår.
där har jag ej varit på ... tydligen alldeles för lång tid sen.
Ricardo vile fika o hade lite att berätta ... ... o det e alltid lika spännande för det kan röra sig om vad som helst, från sin vovve till kärleksliv, pengar, ragg eller ja, till o med jobb.
men men, Slotskogen var verkligen förändrar, naturligtvis till det bättre.
oj, oj, oj riktigt trevlig, det närmastejag kommit slotskogen de senaste åren måste ha varit rumpanbar hahaha.

se slottskogen här gott folk .. o nu e det nog dags att sova lite i alla fall ...

Natti natti


En ny mini golfbana


Vatten

Inga kommentarer: