måndag 21 september 2009

en vecka senare ...

Hej, Mitt namn är Nando och detta är min 7 dag på nyttighetens väg.
jag har syndat lite men trots detta så väger jag idag 76.8 kilo och 89cm.
2 cm mindre och 2.3 kilo lättare ... Hell Yeah!!

Ja, jag känner mig riktigt jävla nöjd när jag kan se att träning och sund kost hjälper en hel del.
men igår var jag jäkla med godis sugen och tur att det var 22.30 för att Konsum stängde kl22.00.
så nu försätter jag med vecka två.

Ah jo det är verkligen inte så att jag inte äter, utan att det som spler roll är vad och när jag äter.
detta finns i min dagliga kost.
  • müsli
  • frukt
  • vatten
  • Tonfisk sallad/kyckling sallad
  • keso
  • vit omelett med potatis
  • pasta med kyckling/pasta med tonfisksås
  • Torsk med kokt potatis och sallad

ja, ungefär så här, allt varvas och lagas lite annorlunda för att få mer variation.Kryddar efter egen smak, och jag som lärt mig att stark mat är bra för fett förbränningen lägger gärna på lite extra krydda.
och kallt är bättre än varmmat ... ja mkt går att äta kallt, men vissa rätter måste man ha varmt.
Kallt torsk?? öhhh tror inte det!!
Och två koppar kaffe 30 min innan träning för att förbränna ordentligt.

yes, att inte hinna känna hunger är ett knep för att inte känna ngt sug efter synden.

Ja, annars är det en ny vecka, nya intriger och glädjande besked.
Samba på Tisdag!! .. .. en ny träningsdag, så vi får se hur kul det kan va.
Ikväll kommer ytligare ett avsnitt av Extrem male beauty, denna gången får jag se den från Gävle.

I don´t like Gävle!

any way, det känns skönt att ha sjuttonåringen hemma igen.
och jag har kommit fram till att man ska vara så ärlig det går utan att det ska såra ngn annan.
eller så kan man kanske mildra det lite så smällen inte blir för hård.
men det är till för de nära .. .. ute tycker jag att man ska hålla avstånd från grejer som inte berör en personligen.
och att vara ytlig ute är en bra avskärmning, sen frå folk säga vad de vill.
Do the know nu?? really really know you?
Nä, just det man väljer sina väner.
och yes, mina vänner är väl valda, Love u all ;)

Men, men jag kommer inte ifrån att kommunikation är nog det viktigaste.

så ut och kommunicera folk!!

Själv ska jag ta på masken och iväg till mitt Jobb.
Så SJ here i come!!

Inga kommentarer: