torsdag 24 september 2009

Ledig dag ett ...

och jag är nu inne i min 10 dag i mitt nya liv.

Sj tar mkt tid och det gör att det är lite svårt att hålla en jämn takt på mat intag samt träning.
Jag har inte hunnit träna denna veckan, men idag blir det träning.

Äntligen!!! jag har längtat.

Jag har ägnat hela morgonen åt att läsa andras bloggar, jag försöker hitta en röd tråd men förgäves ... det finns ingen.

Historie-kanalen är så mkt mer intressant .. .. . Religion.
Riktigt sjukt hur muslimer som Yousef (rimmar lite lite på Youtube) på tv nu, försvarar självmordsbombare.
Även om hans barn skulle drabbas så är han en glad och stolt muslim, för barn under tio år går direkt till Allāh .. .. .. det får mig att fundera .. .. vilka stop finns de innan i muslimens värld??
vem dömer muslimerna, om inte Allāh??
Jag förstår mig inte på dessa heliga krig, och jag tror inte ngn gud skulle godkänna dem, vare sig man är Muslim, Jude, Bahá'í, Kristen, Katolsk, Hindu, Sik, Buddist eller Tao ... eller ngn annan religion jag ej hunnit läsa om.

Any way
Back to blogging.
jo jag funderar på varför man bloggar, jag går runt och kollar.
Jag ser att de flesta som börjar att blogga, bloggar lite personligt, i vissa fall extremt personligt.
Men sen så händer det ngt.
De får lite av storhets vansinne och deras bloggar handlar nu endast om deras jobb, mode eller citat ur ngn skvallerblaska.
De kör tävlingar, barometrar samt undersökningar.
De skriver in sig i som läsare i andras bloggar ... ... så många bloggar att jag hade behövt ta tjänstledigt för att klara av att läsa dem.

De har ett extremt socialt liv, och hinner samtidigt att sköta ett heltidsjobb och familj.
och det ända jag kan få i mitt huvud är, hur i hel....te hinner de?

Så jag funderar fortfarande Varför bloggar man? ... For Fame And Glory??
De flesta bloggar jag läst igenom denna morgon säger min absolut ingenting, andra har jag slutat läsa helt för att det finns inget vettigt i dem alls....
Ärligt talat vissa säger inte vettigare saker än Anna Anka (som för övrigt fortfarande är ett skämt)

o så kollar jag min egna blogg ... ... varför bloggar jag?
fame and glory ... ja kanske det, men inte om resultatet blir att jag måste förändra mina handlingar så vette f-n ...
Men en sak jag sett är att korta bloggar är lite roligare att läsa, roligare än kanske mina extremt långa bloggar.
så det kanske jag ska ändra på .. .. skriva mindre men oftare ...

hm ... jag funderar vidare ;)

Inga kommentarer: