torsdag 3 september 2009

Att göra sitt bästa.

Det är väl ngt alla försöker göra ... ... eller??
Det är ngt jag i alla fall alltid försökt sträva efter ... ... mitt bästa.

The gift

... ... men tydligen så har jag ej lyckats tillräckligt bäst, inte enligt min mor i alla fall.
För att idag så fick jag en bok av min kära mor.
Jag blir alltid glad när mamma kommer med presenter, men de senaste åren har det varit konstruktiva "meningen med livet" och "hitta dig själv" böcker.

Jag tror inte alla hittar meningen med livet, jössös jag tror att det till och med finns dem som aldrig hittar sig själva.
Men jag tror på att många försöker göra sitt bästa.

Så jag tappar ett bad för att i ljuset skepnad kolla igenom boken.
jag tar mig bara igen innehållsförteckningen och känner hur mycket skönare det är att bada.
Yubatubar en Bollywood film och känner mig som kung i badet.

Kung i badet

Bort om den indiska musiken så kommer tankarna upp igen.

  • att bli en mer effektiv människa ... ... (mer än mig själv??)
  • att ta kontroll över sitt liv ... ... (har jag inte kontrollen??)
  • Kommunicera på ett effektivt sätt ... ... (nja... alltid kan man lära sig ngt nytt!)
  • att lära sig säga nej ... ... (ärligt talat, det här borde min kompis läsa, Jag kan säga NEJ!)
  • Hur konflikter kan undvikas ... ... (KONFLIKTER??!??)
  • Vem äger problemet ... ... (Vilket problem??)
  • När du äger problemet ... ... (återigen , vilket problem??)

Jag droppar allt

Nä den här boken tar en oändlighet, den tar upp rädsla, förändra min omgivning, hjälpa andra i problem, planera o gud vet vad.
Nä, det känns för mkt.

Jag har fortfarande ont i min kropp (det var den riktiga anledningen till badet) och huvudvärken vill ej släppa.
så jag släpper allt, bada utan musik och förblir ett fråga tecken ... ...


Att göra sitt bästa!

Inga kommentarer: