söndag 13 september 2009

ett steg framåt

och två tillbaka ...

ja, söndagar är verkligen en dag som får mig att ta två steg tillbaka.
Ibland känns det riktigt skönt med en återhämtning, ibland känns det sorgset och ibland känns det lite ensamt.
Idag känns det dock riktigt skönt, efter en helg fylld av förundran och mållöshet ja, jag slutar aldrig att förvånas.
Visserligen är jag en ständig förvirrad man, men en sak är klar, jag har koll på : The Do´s and Don´ts.
Och vet man inte det, så tycker jag man verkligen ska googla.
Jag har verkligen hitta min överlevnads guide, jag googlar allt jag ej vet men vill veta.
Ja, fler borde verkligen googla.
visserligen skulle det inte hindra folk från att göra bort sig totalt, men de kanske får en liten varning innan.

Så som jag i somras ... jag är ute o springer, It´s a big DO ... ... men springer fel håll(a Big Dont!) och hamnar för nära mälarpaviljongen, en fredag kväll och hela stället är fullt av folk.
Shit shit shit, o där igenom springer jag o bara tänker...åhh nej hoppas ingen ser mig.
Samtidig så hör jag mitt namn ... Nando .... Nandoooo ... Helvete!! tänker jag.
Ska jag stanna eller springa vidare ... jag stannar upp ... tar mig tillbaka de två meter mina tankar han föra mig vidare och hälsar snällt.
En ny vän som tror att vi är bästa vänner(it´s a a big Dont!!!) sitter o bara kollar efter folk och ser en svettig blatte(that´s me).
Japp detta var inte den bästa starten på den fredagen ... ... värre var att mälarpaviljongen är de snyggas hak ... ... ja, o de fula som vill umgås med de snygga, så ni fattar mitt problem med att behöva växla fler än två meningar med denna onda människa.
Men, men det e ju allt mitt fel, hade jag googlat så hade jag fatta att de har afterwork o grejer.
VIP VIP de la VIP.

så ni ser vikten att goggla kan vara viktigt.

Det jobbigaste måste vara the Do´s and Don´ts , då folk ger sig in i lekar vars regler man ej kan följa för att dessa är så oskrivna.
men regler finns, så som ...

  • Förvänta dig inte bli omtykt om du är otrogen mot en vän i gänget.
  • Ragga inte upp ditt raggs kompis.
  • Vill du prata med folk så får du ringa, vänta inte på att andra ska ringa dig.
  • Det du beställer betalar DU för.
  • Spela inte stor om du ej kan bära upp det.

ja, det får bli veckans uppdatering.
Nu ska jag efteren god pizza, rensa huvud, kropp o själ från helgens äventyr och att ta ett varmt bad med härliga oljor är min återhämtnings metod.

P.s
jag saknar min älskade mamma och bäbis ;)

Inga kommentarer: