onsdag 23 september 2009

Mellan spis och dator ...

och med Celia Cruz (salsa Drottningen, R.I.P) Carnaval i högtalarna så kan jag inte låta blir att grubbla.


Varför har Sjutonåringenm så svårt att ta sig hem efter skolan?


Ja, är det inte en sak som alla tonårsföräldrar drabbas av.
Och i denna värld där ondska lurar i de mest oväntade hörn, ja då blir man lätt orolig.
Och nej det har absolut inte att göra med att Vale skaffat sig pojkvän. Och jag är inte alls bitter.
Men jag kan tycka att om man slutar kl 15-16 tiden(ledig idag egentligen) så borde kl 18 vara en bra tid att visa sig hemma .. .. .. men nej intemin unge.
Jag hatar självständighet ibland!!

Varför klär sig inte tonåringar sig efter vädret?

Ja, att springa runt i sommar kläder under höst perioder är inte riktigt vad läkarna rekomenderara.
ÖÄndås er man dessa små tjejr på stan i kortaste kjolar, sommartoppar och en liten kofta.
som att det skulle hjälpa!
Jag undar dock hur min unge är klädd idag .. ..o tro mig, jag sitter och peppar upp mig för en liten Damp anfall. för det e så det heter nu när man ska skälla .. .. VF Dampar du pappa?? Öh??
Any way
Frågan är vilka bra agrument jag ska komma med, för jag var ju absolut inte bättre.
Jag o brorsan var alltid snyggt klädda , och när det var dags för utgång då var inte jacka eller kofta ngt som skulle på o förstöra outfiten .. .. .. ja, nu får jag att grubbla vidare på denna agrumentation!

Varför är det så tråkigt att laga mat?

ja, för att man får göra allt själv kanske?
O nu verkar det som att man ska äta själv med. Sjuttonåringen lyser fortfarande med sin frånvaro.
Detta är en av anledningarna till att jag hatar singellivet .. .. .
Jag är en jäkel på att laga mat, kan man skriva det i ngn merit förteckning??

Varför dör fiskar?

Japp, mina vänner Thomas har gått bort .. .. .. lustigt nog så spelar MJ thriller på stereon nu.
Kusligt!!!
Må Thomas V.I.F .. .. .. Vila I Frid menar jag då, skriver mans å på svenska?
Tyder det på att jag har mer tur nu??

Är diskmedlet Nila mkt dåligare är Yes?

Hmm det kan man undra, bara om man verkligen har ett diskmedel som heter Nila, miljövänligt o allt.
Jag vet inte vart jag köpt det elelr ens varför.. .. men här e den.
Men jag undrar fortfarande på om den är dåligare än YES! Vem vet??

Kan man säga dåligare?

Det undrar jag o googlar .. .. Rent av felaktigt!!
men i vissa fall går det att använda o sen komemr det ett hav av förklaringar.
.. . asså ibland blir man inte klokare på Google.
Så jag tolkar det som att det funkar i detta fall .. . .. om ngn motsäger sig så ge mig ett bra arrgument!



Ja, så ser det ut i mitt Huvud.
Jag känner mig dock utvilad och klar.
Maten är nu klar, och jag ska äta .. .. .. själv!
Pasta med köttfärssås blev det idag .. .. jag skulle lyxa till det med ungen, och köpt film har jag gjort med.
Ja, det e la livet som tonårsförälder .. .. ett evigt självmysande.


P.S jag vill dock inte höra en massa, Pappa vi gör ALDRIG NGT MYSIGT IHOP!!

Mat säger jag .. . Mat!

2 kommentarer:

Alejandro sa...

Gör den enkelt för dig :)

Alla kids borde klä sig extra ordentligt denna vintern, Why? jo -> svininfluensan drabbar alla under 30 extra hårt...

Nando´s Mind sa...

Oj .. .. då sitter jag ganska säkert hahahaha