onsdag 30 september 2009

Onsdag ...

Och jag är ledig.
Tänkte ta mig ett extra pass, men det mörkt ut, så jag vänder på steken och njuter av dagen istället.
Ute är det ljust även om TV4 säger att det e kallt så ska jag bege mig ut.
Jag ska bara ta mitt svarta kaffe, förbränna fett , remember?!!? o sen e det att springa ... jag ska ta mig till kyrkogården, för det var inte igår.
jag har ej hunnit med att besöka min brors grav, och nu känns det som ett ypperligt tillfälle.

Hans gravsten skulle komma så jag ska se hur det blivit och ja, hälsa på helt enkelt.

Det får mig att undra över vad som händer efter döden .. .. ..
Finns Gud?
Finns Allah??
Syndernas förlåtelse .. .. ..rätt eller vad?
Att tro på gud allsmäktige och då på syndernas förlåtelse,efter att ha bettet sig som svin är ngt jag tycker är o rätt.
Att människor hitta vägen till gud efter att de "syndat" i de grövsta skalor.
Människor som gjort så mkt ont för andra, och nu när de har syndernas förlåtelse så kan folk se dem i ögonen igen.
Senast jag såg resultatet av syndernas förlåtelse var på Chiles National dags fest .. .. .. jag skulle aldrig sätta mig vid det bordet .. .. moraliskt orätt .. .. men vem är jag att döma andra, så jag hälsade i alla fall.

i allafall ...
Nu vid en närmare tanke, det kanske är den enda räddningen dessa människor har.
Förvirrade själar som tagit helt fel stig och få stå i ett mörker under alla desas år.
Eller att redan som barn blivit så totalt missledda ... a ... det får mig att fundera steget längre.

Jag vet att min bror hittade den vägen, guds väg och vi är inte en religiös familj, och trotts detta så är Valentina är döpt.
så visst finns det motsägelser även i mitt liv.

Och vid närmare efter tanke så kanske katolicismen skulle vara den rätta religionen, tänk att få syndernas förlåtelse varje söndag .. .. för att sedan på nytt jävlas och ja, så leva så vecka in o vecka ut.
Moraliskt inkorrekt?
Hallå, det var bara en tanke.
och vid närmare efter tanke så får la präster som utnyttjar barn fortfarande syndernas förlåtelse och trotts att ämnet så hett så står kyrkan fast vid att sina traditioner .. .. .. vem kom egentligen på om syndernas förlåtelse??
JUDAS??

Nä, nu blir jag förbannad. .. . .. kaffet e uppdrucket och jag får lägga min energi på mitt överblivande fett.

syndernas förlåtelse?? Hmm....

Inga kommentarer: