måndag 17 januari 2011

38 !!!

Men vem räknar ??
Naturligtvis pratar jag inte om ångesten inför min nästkommande födelsedag !!
för den finns inte .. .. .. tror jag. Nä det är ju min resa till Rio som närmar sig !!! men tills dess så finns så mkt annat att lägga sin energi på .. tänker jag o sätter på tv:n och ja.
Ironiskt nog (för mig) så säger Fran Ja till Maxwell (The Nany, ni vet ) och bröllopsfesten är i full gång.
Varför är det ironiskt ?? jo jag vakna just av att jag befann mig i ett sådant tillstånd .. .. Dröm, mardröm ?? vet ej, men jag kan bara säga en sak .. . jag behöver lägga min energi på annat .. . vem ??


1. På killen som, utan problem, lägger sina sketna skor på stolsitsen ??



2. På frågan om varför jag ej var den galnaste på Sharmins party ??



3. På frågan om varför svenskarna aldrig tar den sista ??



4. På chokladen jag bara vill äta upp, här och nu ??  




 Ja, frågorna är många och så här ligger det till.


1.
På vägen till festen så ser jag en snubben, från det coolaste laget, sätta upp sina sketna skor på sättet, som han vore hemma .. .. jag ba : WTF !!
Vad är det för fel på dagens uppfostran, frågade jag mig ... lätt.
Och snabbt kom nästa tanke ... är det Gubbvarning på mig nu ?!? shit !!!

2.
Va fan !! fest ... måste dra till festen ... tappa inte fokus Nando !!
Jag befinner mig fortfarande i ett sunt kapitel, där jobb, träning och jag är i fokus, oavsett hur mkt Sharmin fyller år .. .. hehe Grattis Sharmin !!
Nä, jag behöver ingen alkohol för att festa, men jag lovar att det hade hjälpt!!
Men jag avstod från frestelsen, käka lite popcorn istället ... det var ju fest!! haha
Och ja, jag var absolut inte galnast för den rollen tog en Iranier över ... japp, han klara det galant .. jag var över trött och mätt på Juice ....

3.
Ja, jag är inne på min 13 dag i det sunda livet och då kan jag inte låta bli att undra.
Varför lämnar lämnar alltid svensken den sista ... sista brödet, sista klunken sista frukten ... Sista kakan ??!??
Chilenaren hade tagit för sig ... och en kollega sa att "vi" araber hade tagit allt, och dessutom frågat efter mer haha.
Då är fråga ... Varför tar svensken aldrig den sista ?? .. .. shit frågan förblir olöst !!

4.
Jag vill alltid ha choklad ... här o nu !!! men icke sa nicke... frulle time !!

Ha nu en skön dag !! 

1 kommentar:

Lesly Valencia sa...

Haha du är ju helskön, läst massor nu och sitter och skrattar för mig själv. Kämpa på med viktnedgången och sockersuget :) I know that feeling :P