söndag 2 januari 2011

Dag två och en taxiresa senare ..

.. så vakna jag i Linköping.
En stad som även kallas för Flyghuvudstaden !! Att Sveriges enda flygplanstillverkning sker i Linköping är en av anledningarna till detta stora namn.




Det var dock ngt som jag inte han se när jag vakna imorse, nä jag var lagom trött.
Efter att tåget åkt ifrån oss på stationen (vi var extra personal) så fick vi åka taxi till Linköping.
Ngt som var måttligt roande, men taxi föraren vart riktigt nöjd.
ja, med en fast taxa på

3748 sek
så tro fan det, han log hela resan !!

Ngt jag inte gjorde, då han lukta illa och jag fick äran att sitta längst fram, äckligt värre !!

aja, nu var även denna resan gjord, och jag kan blicka tillbaka o  .. . . nej, inget jag vill göra om.

Bloggar !!
Det bästa med hela taxiresan var att jag kunde gå in o läsa de bloggar jag följer, jag hade ju nästan tre timmar att ta kål på !! så gissa om jag läste, folk skriver mer o mer nu för tiden o jag hinner inte riktigt med alla jämt.
Men det är alltid kul att se andras bloggar ... ...  o ta lärdom .. .
Jag måste ändå säga, jag e riktigt nöjd med min lilla blogg hihi, fjortis varning jag vet ... men så ere sörrö !!
Det visar sig genom att många läser dem o berättar det för mig, de roar sig med mina texter, det är kul !!
Och roligare hade det varit om ni kommenterade på bloggen, men jag förstår, jag e dålig på att komentera andras bloggar med.

Tack alla er som följer mina texter !!



a, ja ... vart var jag ?? jo linköping eller ngt ...
Tågresan upp te Stockholm bjöd på en annan vy jag inte var van vid(vi brukar ju inte åka denna strecka)


                
Så vackert va !!

Ja, annars så var dagen en fröjd, Malin o Malin är två riktiga pärlor, och underbara att jobba med.
O när det blir så, så är det riktigt trevligt att jobba på SJ.
denna turen som är på lite drygt 1 timme gav ej mkt jobb, så jag skaffade mig lite extra jobb.
Kaffe muggarna trilla i golvet efter att jag flyttat på dessa, så det var bara att plocka upp alla !!

Mera jobb !!
Och när jag plocka dessa så var det en resenär som ville fota .. .. jag bah ... öhh ja, bara du inte skriver ngt elakt.
För det visa sig att det var en av SJ:s stora bloggare, har ger ris o ros, skriver om sina resor o en massa grejer.
Tänk han har köpt ett årskort guld bara för att kunna resa o blogga om dessa resor.
Nu har jag inte hunnit kolla vad han skrev, men ni kan alltid kolla här:

A, ja det var en bra resa idag ....
Ngt som kanske kommer att förändras den 11:e när Service ledarna ska inta sina nya roller fullt ut.
Jag menar flesta är trevliga att jobba med, men några lär bli en pina, de riktigt falska liksom, och folk pratar redan om dessa .. .. . utan att de vet om det, ja lite kuligt, för några av dem tror verkligen att de är pålitliga .. .. men icke sa nicke.
Sen har vi de vanliga backstabers, ja det är fler än JUDAS .. de har förökat sig (SL -tjänsterna har verkligen framhävt det värsta hos vissa o även om de inte gjort mig ngt illa så har jag koll .. .. så skönt att jag inte sitter i den båten.
Nä, det är med spänning jag ser den 11:e dagen på det nya året !
Men just nu kan jag bara glädjas av SJ!!
Jjag kom hem från väldens längsta pass, även om det var ett bra pass, så blir man riktigt trött.
Man jobbar ju eller hur?
Och med posten kom det ett stort vitt brev från SJ, där de tackar mig för min insats, för det hårda arbetet jag lagt ner för SJ.
och de tackar min för min lojalitet och framtida jobb på företaget, jag bugar och tackar !!
Två bio biljetter och ett brev om som beskriver hur företaget uppskattar mitt arbete , såå nice !!
Nu ska jag byta ut SJ mot SF ngn kväll ... Måste bara hitta en Dejt liksom hehe.

Vem vet vem som lurar runt hörnet .. . vet du ??

 


1 kommentar:

Livet på Citronodlingen sa...

Hej Nando!
Tack för kommentaren hos mig. Jag blev förvånad men glad :o)
Jag klarade ju att lägga upp en bild varje dag hela 2010, så det är väl klart att jag klarar det i år också! Eller.. jaja, vi får se :o)