lördag 1 januari 2011

And I am Telling you .....

Det är det första Januari 2011, och MTV gör mig mer besviken then ever !!!
Jag går upp, solljuset lyser upp hela min lägenhet, jag sätter på lite kaffe, ska lite mysig musik i bakgrunden under tiden jag bloggar och vad händer .. ... Till min stora förvåning är MTV inte det den varit !!
 
My windows 
 Så besviken va !!
Och detta är på fullaste allvar !! MTV har verkligen tagit steget bort från M , det borde kallas för RTV!!, R as in Reality. för det spelar ingen roll vilken tid på dygnet jag sätter på MTV och det e bara en massa Shower.

Och hur kul är det att se andra leva sitt liv?? ska detta vara en livs inspiration till ungdomar??
Jag säger bara en sak .. .. jersey shore ?!?! Hell no !!!

Nä, tack o lov för Spotify hahaha. och internet !
Jag ni fattar inte hur bra internet är för mig, jag var i Kurdistan och köpte med mig ett litet minne.
En vattenpipa, och ja, som alla andra västerlänningar som köper en Vattenpipa i Kurdistan, så vet vi ej hur man bygger upp dessa.
Fanns det en instruktions bok ?? nä !!

Jag är inte den som är den, kan jag ej så frågar jag gärna... .. äh, vem fan ljuger jag för, jag skriker om hjälp även om jag kan hahaha.
Men vattenpipa var långt från min kunskap .. när mina Kurdiska vänner lyser med sin frånvaro, kom min briljanta idé om att googla det .. ..
sagt och gjort : så här monterar du en vattenpipa.
Tack google !! Google e fan underskattat hahaha.
ja, men any way, jag kände att jag behövde lite bättre instruktioner .. .. hur det nu kan komma sig ?!?
jo, så jag googla igen o denna gng : hur man meckar en vattenpipa. och då fick jag fram en film på hur jag skulle göra, Tack Nicklas !! , p.s Nicklas är en kille jag inte skulle fråga "in reality" hahaha.

Any way, tro det eller ej, det här är min vattenpipa !!

Min vattenpipa !
Ja, mina vänner 2011 har fått en bra start !!
och med tanke på den underbara nyårsafton jag haft så är det självklart att vakna upp med en positiv blick på 2011.
Jag kan ju börja med berätta om att Pappsen trilla och fått en spricka på revbenen .. . ngt jag varit med om, så jag vet hur ont det gör.
Ja, detta gjorde att våra extremt sena nyårsplaner krascha totalt !!
Så efter Nyårsbesöket på kyrkogården, så var det dags att smida nya planer .. ..

 Vila i frid min broder !!

Själv bar det ingen tid att vila, lägenheten skulle göra i ordning för det nya året, och hur skulle kvällen sluta ?
Men snabb som jag är så blev det nya planer gjorda och iväg for vi te Hisingen (Sveriges fjärde största Ö) och Thesere.
Jag och 18 åringen fira med Therese och Sofia (kollegor från SJ) samt Arean, en vän till Tess.

Jag och 18 -åringen

 
The Party Crew 2010/2011

Vinet flöda och vi åt en härlig nyårsmiddag, Tack Therese
sen var det drink dax och förberedelse för 00.00 slaget.
Med storm ute i ön så stod vi på balkongen med en härlig utsikt över den fyrverkerifyllda himelen.

 
 Happy New year !!

o då kom jag att undra .. . var inte fyrverkerier förbjudna ?? tydligen inte hahaha.

Ja, denna kvällen skulle sent komma att ta slut, efter ytterligare lite "skål" o dans så var det stan o familjen som ropa.
Vi tog bussen, som kom efter typ .. .. jätte jätte sent efter tidtabellen, HATA VÄSTTRAFIK !!! hahaha
skönt att få ur sig lite företags aggression hehe

Efter ett besök på min Stammis place, Gretas så var det dags för hemgång .. .. men först krama om syster svåger och alla de andra som festa loss på en liten liten högtalare.
Festen racka fett, men jag var inte upplagd för fest längre .. .. nu var det äntligen dags för att sova.

och bra det, för att vakna upp idag, utan några som helst meen för livet gör mig till en så mkt gladare Nando.

Så vad är nu planen för 2011 ??!?? återkommer om det hehe.

först ska jag bada !!

Ha ett gott nytt 2011 !!!

Inga kommentarer: