måndag 10 september 2012

BBL ???

Bäbis, Bröst och Livmoder!!

Vad som är skönt, hur de ter sig och föräldrar sömn är ett hett ämne på jobbet.
Jag kan bara tycka, snälla kl är 05:30. Måste jag få höra om saker som jag inte kunde bry mig mkt mindre om ?!?.
Av ngn annledning så tycks nyblivna föräldrar tycka det är helt okaj att outa sina kroppsliga beskymmer. Bröstvårtshantering, nappar massage och pumpar, för det är det ända som känns aktuellt.
Och får jag se ytterligare ett bebis kort på ngn unge man inte bryr sig om, så spyr jag.
För visst är det ngt magiskt med mammor och deras "titta vilket fint barn" . .  Hell no, fulaste ungen ever!! Men du får tycka vad du vill. För det gör jag!

Tufft, ja. . . There is no mercy at 05:35 !!!
Nu vet jag att alla är inte likadana, och det är jag glad för. Men att kunna föra en normal samtal med nyblivna mammor, utan att ha i ordet, uppfostran, moderskärlek och snuttefilt är riktigt jäkla svårt.

Men det finns en sak som är värre. . . . Nyblivna mammor på fest!!!
Fly säger jag bara, bilderna på fula bebisar kommer på löpande band, de gaddar ihop sig och attackerar festen. Och hamnar man i mitten så jäklar vad det synd.
Snart kommer frågan: vill du inte ha fler??
Snälla, jag är mannen som försökte adoptera bort  ungen. Glömde henne på affärer, lekplatser och hemma hos andra.
Köpte henne allt som gjorde henne självständig, och hon vill fortfarande inte flytta hemifrån. I vilken värld kan denna fråga vara den mest naturliga??
Jag glömmer till o med vad hon heter, kallar henne för syster och gud nåde henne om hon kallar mig för pappa. Nä, bror och farbror räcker bra.
När hon var liten så testa jag låna grannens trendiga barnvagn. Stilig pappa med trendig barnvagn och sovande unge var värsta tricket!!
Dessvärre sluta det med att tanterna var de enda som kom fram. Så nej, inte ens till stan tog jag mig med ungen.

Ja, småbarns mammor tar fram det värsta i mig. Kl är redan 7 och jag vill bara dra ngt gammalt över mig.
Men sen kom jag på en sak jag hatar mer än bebis snack. . . Kattbilder!!

XOXO - I hate your cat!!!

Inga kommentarer: