måndag 3 september 2012

Ett spring . . .

Och dagen tar sin början....
De är en sådan dag där man mår prima. Man känner sig lagom snygg, lagom stressad, kommer fram till bussen, med take away muggen i handen och utan att riktigt förstå hur, så har jag nyss höjt stredribban två hack vassare!
Det har inget att göra med att min frissa är perfekt, lr att jag är den längsta killen på busskuren. Nä, det är hela alltet. En sådan perfekt start på dagen. . . Och snubben, som måste ha kommit direkt från sägen, måste ha fått sig en tredlavett, för han kunde inte sjunka längre där han satt på kuren och hämtade andan.
Yes jag har det bra idag!

Och efter helgens festligheter så får man faktist ha en bra måndag.
11-års jubileum av Queer blev en mkt lyckad tillställning.
Och "La Isla" Premiären gjorde en super lördag.
Det är i sådanna studer jag inser att jag har det riktigt bra.
Jag kan ta steget bakåt och inse att alla är inte som jag. Det ör med rätt mental inställning gör sitt.
Andra lurar sig själva och det lyser igenom.
Det är ordval, gester och samtalsämnen som gör att varningsklockan ringer.

Inga kommentarer: