torsdag 20 september 2012

GRÖT.

Är det ngt av det äcklgaste jag vet. Och min kombo är lika äcklig varje morgon.
Det är som en ritual där hemma, på med vattenkokaren. I med gröten i vattnet och sen käka.
Det ser lika äckligt varje gng, och vet vi vad det jobbigaste är??!??
Han har en äckligt snygg kropp.
Så vad gör nando då??
Yes, jag ger mig och har precis käkat min första portion gröt sedan . . .   typ eveeer!!
Kaos säger jag, gröten var nästan lite god, men jag tror stenhårt på att den biten är ibillning i hopp om en snyggare kropp.

Den ska vara mättande och man ska hålla sig ett par timmar på den. . . Helv.....te!!  jag är ju redan hungrig!
Ja, alltid är det ngt.
Det känns alltid skönt att träna och äta rätt, även om man ibland vill smyga sig in på MC i typ kollered för att käka inte mindre än tre frölunda menyn!!
Men ack nej, då skulle det komma ngn som läser bloggen och påpeka om vilken tjockis jag är!!
Och min ångest skulle vara så stor att hag skulle träna ihjäl mig!!
På tal om träning, det är inte ofta (mitt liv är som en trisslott) men plöttsligt händer det.
A ni vet, jag brukar ju vara killen som avundas alla tränade, otränade som orkar, kämpar tissen mer än mig.
Och det ända jag vill är ta i lite till, träna mig lite snygare. . . Va fan se snygg ut i gymmet i alla fall. .
Any way, plötsligt händet det var det.
Jo, igår, där stod jag . . . Flåsandes, kämpade mig igenom ett transformers pass(kolla in på sats.se) och där stod det inte mindre än två och kolla in mig.
Hur vet jag det?? Blickarna gott folk. De säger mkt, de var avisar . . Oh för 5 sec var jag överlycklig.
Ngn ser upp till mig !!! Wuhu.
Men lyckan varar kort, jag tappa balansen, trilla i golvet, fick stången på mig och kunde jag få vara osynlig där och då!??!
Nej då, ALLA SER, ALLA HÖR. . . Tre instruktörer kommer fram och ska hjälpa mig. . .
Nä, jag får nog återgå till lite säkrare pass.
I ett rum med speglar, där finns bara jag . . . . Jäkla gym!!
15min av fame omvandlas till 5 sec och avslutas med fiasko.
Kännde mig så alldarlig.

Men idag blir det nya tag.
Jag ska ta mitt rosa pand band och lila ben värmare. Köra ett enkelt aerobicspass, göra det till världens danspass.
Yes, idag bygger vi på självförtoendet igen!!

Xoxo - The big Dancer

Inga kommentarer: