torsdag 6 september 2012

Tankar. . .

Vid sängen:
- varför måste man gå upp så här tidigt?
- var e mina mobiler?
- åhhh vad gott med kaffe.
- undrar vad som kommer att hända idag.

Vid spegeln:
- men gud, jag måste klippa mig.
- ah, jag har fina tänder i alla fall!
- ska jag ta en bild?
- jobba var det!

På väg ut:
- Varför stressar jag . . . . Typ jämt?!?
- undra om andra manniskor stressar med.
- fula skor, behöver köpa nya!
- oj, ingen parfym, so not me. . . Tar på lite extra för det.
- Var e nycklara?
- shit, på riktigt, vad gjorde jag igår?!?
- jag kom in, gick in i vardagsrummet, tände lampan. Tog av uniformen i köket. Och byxorna la jag på stolen. .   ah där e dem! Jäkla nycklar !!
- låt se, har jag allt, nycklar hem nycklar till jobbet, plånbok, mob privat mob jobb, laddare, tränkngskläder. Skor. . . Väst. Extra skjorta äh orka. Nycklar och Mobiler that's it!! Och väst.

Äntligen på väg ut.
- Vilke hållplats ska jag gå till?
- spring din  idiot, bussen kommer.
- shit måste 19bussen alltid vara full!!
- jäkla busschaufför, kör som en biltjuv!!!!!
- Har Västtrafik inte koll på sina förare?!?
-  . . Oj, ska alla på innan vi får gå av. Hur tänkte dem!?!?!
- asså på riktigt, hur tänkte du !?!? Onda ögat till bruden som bara klev på.
- ful outfit hade du ocksåå, till o med HM har snyggare accessoarer. . . . Biiiiaaatch!
- varför tog jag ingeb bild??
In till Nordstan.
- åhhh snälla snälla, låt mig inte ta i dessa äckooga dörrar.
- NGN!!!!
- va f*n, måste man alltid göra allt själv!!
- oj vad sent jag är ute. . . Snart lunch känns det som.
- lite mat kanske. . . NEJ!! Nando din tjockis !!
- oj oj, vad snyggt, men han går som en kratta!! Sträck på dig människa!
- men vad f*n har hon på sig??
- shit, snälla kom inte nära mig, folk kan tro att jag känner dig !!
- hej hej.
- skön att det finns dem som är värre än mig!
- och där var 3 butiken, hate hate hate. IDIOTER!!
- MC Donalds och BK, någon måste hata mig!!
- gå snabbare så kanske jag inte blir hungrig. . .
- För sent!!!
- hm skor. . .
- oj, där var kemtvätten, tror jag har en kavaj där sedan tre mån. . Hoppas de ej ser mig haha.
- shit skratta jag högt nu?!? Folk tittar på mig.
- åhhh nej, jäkla tiggare!!! Spelar för jäkligt gör de med!
- undra vad de tänker; kanske kanske har han en slant idag. . . Öhhh Nej, NEVER EVER!
- på riktigt?!? Ska du komma fram?? Du ser mig minst två ggr om dagen alltid samma uniform, alltid samma väska och du får alltid samma blick. Så våga inte!!!
- ha, just det! Flytta på dig !!

Vid centralen:
- oj, vad mkt folk.
- åhhh nej, sena tåg. Hoppas det inte drabbar mig !!
- hmm snyggt, snyggt snyggt. . . Ta bild kanske. . .  Oj fult. Du åker inte med mig!! Och ingen bild på dig.
- jäkla taxi förare, skrämmer bort alla med sina bråk.
- Oj, vafför hälsade han??!?? Jobbar han på Sj? Scandic? Orkaaaa!! HEJ HEJ. . . .
- vette f*n vem det var, bättre ta det säkra före det osäkra.

Framme vid SJ huset:
- oki. Var är persol nyckeln?!?
- på riktigt, ska jag ha glömt den hemma?!!?
- skjut mig!!! Var e alla kollegor?!?
- Jag ser snygg ut i alla fall!! Älskar uniformen.
- men var är alla människor??
- NGN?!?
- asså, varför händer dett alltid mig!!!

5 min senare.
- Äntligen!!!
Tack. Nu kan jag börja jobba.

Ha en bra dag.

Xoxo- The thinker !!

Inga kommentarer: