tisdag 18 september 2012

Grymt besviken!!!

Det är den 18:september.
Chiles Nationaldag och jag har blädratt i metro och GT och nä, inte ett ord om det. Inte ens en luten Notis. Det gjorde mig grymt besviken, hur kunde detta ske, varför, varför inte?!?!?

Därför lyfter jag den Chilenska Flaggan och skriker högt i skyn. . . VIVA CHILE MIERDA!!!

Okaj, jag kanske inte skriker högt just nu, jag sitter ju i tyst avdelning haha.
Men i mitt hjärta känns ropet.
Länge leve Chile.
Chile, det avlånga landet som håller sporrarna i Shack.
Chile, Landet med den ståtligaste Cuecan eeeeeveeer.
Landet med den vackraste kusten.
Chile som omfamnas av vår Cordillera, från den "Afrikaska" öknen i norr, förbi  den "svenska" skogen i södern, till is-iga sydspetsen.
Chile, landet där studenter kämpar för sina rättigheter.
Landet med den vackraste Santiago av dem alla.
Min Chile som lärt min mor laga Pastel de choclo, empanadas och chilenitos.
Chile, landet som gett mig takten, rytmen och min tidsoptimism.
Landet som gett mig persnlighet och stolthet.
(Lägnden tackar jag Italien för hahaha.)

Men ja, chile med påsköns stora mysterier, chilenska ramadas och det chilenska vinet.
Jag höjer glaset och bringar ett skål.
Ett skål för Chile, ett för mig och ett för dig.

Skål!!! . . . Oj nu fick jag kolsyran upp i näsan!! Jäkla ramlösa hahaha.

XOXO- El Chilenazo! 

Inga kommentarer: