onsdag 7 oktober 2009

Caporales 2009

Är inte alls likadant som Caporales 1992.
ja, så länge sen var det jag gjorde detta.
o på den tiden var det jag som fick det stora äran att strukturera upp dansen för Bolivia kommitén.
Sicka minnen säger jag bara, men det var bland det roligaste och jobbigaste jag någonsin gjort.
När Eva gav mig bandet o sa, plugga, ta ut steg mm .. .. jag ba: shit vilken uppgift!!
Det vi gjorde då, var så enkelt, fast det kändes jätte avancerat men om jag jämför med vad jag gjort idag så var det .. .. a 1992 var nybörjare .. o där stanna jag !!!!

Sjuttonåringen ville dansa Caporales o efter strulet med encuentron förra året så bestämde vi oss för att göra ngt ihop istället.
Jag hade dock redan bestämt vilken grupp det skulle vara, det är fördelen med att vara pappa hehe.
CD Libertad är gruppen vi(jag i sjuttonåringen) nu mera tränar i .. .. .. .. o det känns jätte konstigt.
Nej, vi har ej lämnat och vi kommer ej att lämna Los Copihues.
Los Copihues är alltid nr ETT , så ere bara.

Men jag kan nu säga, att jag nu vet hur det känns att bara vara en enkel deltagare i träningen.
Att inte lära upp eller korrigera .. .. bara träna.
o när träningen var klar, så tog vi på oss o gick hem.
Ingen Radion eller städ eller kolla andra grejer.
Så kul va!! det jobbigaste var ju att passa tiden, o till o med det klarade vi jätte bra.

Jag visste dock inte riktigt vad jag skulle förvänta mig av dagens träning.
Jag var mest nervöst och det var en pirrig Nando som kom i tid till Caporales träningen.
Oj, oj, oj .. det är inte som dem träningar jag är van i.
Intensiviteten, uppläggningstaktiken är inte den samma.
Jag är dock glad att det just nu är få deltagare, det ger mig chansen att ta till mig allt lite lättare än om det varit 20 killar som vill lära sig allt med en gng.
Men jag kände mig riktigt ivrig för att lära mig o när jag såg min sjuttonåring svänga runt riktigt duktigt i capo-takter, ni vet så där så man tänker, det är mitt barn!! ... så blev jag mer ivrig för att lära mig .. .. o lära mig snabbt!

a ja, det var en kul träning, trevliga deltagare och ja, jag har ju alltid gillat Caporales så det var lite nostalgiskt att delta idag.

Nästa gng är måndag o jag ser fram emot det och innan jag glömmer det, Milena, Gracias por los contactos, jag hoppas du kommer ner snart så vi kan träna hårt!

men nu ... masage och sooooooooooova.

Natti Natti.

1 kommentar:

milena sa...

va sööööt!! du visste kanske inte ens att jag läser din blogg..det enda jag läser faktiskt! brukar prata lite träsh om folk som bloggar så har bara i smyg läst din men nu e det kört, the cat is out of the bag! jag hoppas på att komma ner snart faktiskt! o hoppas vi ses snart, saknar mitt gbg..pöss
P.S. hör av dig när du e i sthlm nästa gång D.S.