fredag 19 augusti 2011

Galet

Det är la att vakna upp o inse att man egentligen inte sovit.
Ibland hamnar man typ i dvala, mardrömmar blandas med verkliga fraser o man vet inte riktigt vad som är här o nu .. .. ..
Det är då man ska sätta sig upp fixa en kaffé o ta en reality check !!

Yes, I´m stil here .. .. och de senaste galna jag gjort var .. .. ..  Ullared.
så let´s take it from there.

En hel galen resa som jag inte skulle med på, men i brist på annat intressant i min vardag så lät jag mig luras med.

Yes luras ... Resan var oändligt lång.
Pantertanterna löste alla världsproblem och "uppdaterade" oss men senaste skvaller.
Jag säger en sak .. .. dessa tjejer måste göra annat än sitta hemma med barn .. .. de ligger liksom lite efter !!

any way, Väl framme så var Ullareds parkering riktigt stort . .. det luta åt att vi skulle parkera låååångt borta från entrén.


Ingen jag set framemot precis, att få gå in hela vägen från  .. .. så långt .. .. nä, vi leta , leta , snurra o hitta tillslut en parkering.
O det har inget att göra med att vi pucha den bilen framför oss att köra från sin hittade parkering.
Lite kaxigt men va fan, det e Ullared, låt dem komma o vara Kaxiga. jag har suttit i en bil i typ evigheter o har lite agretion att ta ut so bring it on !!
men nej nej, de körde vidare.


Ja o vi tog steget mot den Tv-kända platsen .. . .. Ullared!!
ett foto var ett måste .. .. och för att göra denna runda extra speciell så tog jag på min kronan .. .. och entrade som snubben i The archies !!
 
Men när vinärmade oss entrén så kom det genast backflash´s från min barndom, mamma och Klädkällaren  .. . ingen bra kombination där inte!!
Jag valde redan son 10åring att aldrig handla kläder där åt mig själv.
Där av NK !! get it. o min 19-åring har inte heller behövt ta del av min barndom.
Men hon blev som förändrad bara vi gick in ... truppen splittrades ... Pantertanterna, tjejerna  ..o jag.
alla gick åt olika håll ... här skulle shoppas !!
Efter 5min och utan att ha hittat annat än en rosa Lepsyl så hade jag tråkigt ... o valde att ta mig runt med tjejerna.
Och vi prova kläder, vi Ugla, De provade mer kläder, vi planka,  vi testade smink och ansiktskrämer. . . . asså jag tror jag tappa tio år på Ullared.
min hud var som när jag var 10 .. .. jag tror att blandningen av alla krämer jag prova gjorde sitt !!

 

'

                              






Det var inte mkt som imponerade på mig ... visst mkt folk, stort som bara den.
Men har man varit med o arrangera världen största loppmarknad så är denna yta inget !1
Att jag sen köpte mig min första tv för 10öre på rean, kanske stärker minnet bättre.
Men mamma kom in i bilden igen... fick inte ta hem min tv ... så Elak !!

Any way, ett fenomen jag såg var att folk hade sina korgar i vagnarna... Why i Wonder !!?!!
det tog mig en stund innan jag fatta varför  . ...
men innan dess han jag fota en o annan vagn ... folk blir som tokiga på ullared ...


 Ingen Ordning i sin packning !!
 Korgar i under och ibland flera st i varje vagn ..


 Ibland rulla de varandra,

Jag fattar inte dockan i vagnen !!
 
 Och här e min korg o pantertanternas vagnar !!

Ja, det var en upplevelse .. .. vet inte riktigt om jag vill uppleva detta igen.
O anledningen till att alla hade korgarna i sina vagnar måste ha varit för att det tog timmar att ta sig igenom Ullared o vem orkar dra på en full korg så länge !! Inte jag, så jag la min korg i Naty´s vagn ... det såg lite bättre ut där liksom haha. för mig i alla fall!!

ja, efter all vandrande så blev man allt trött .. .. .




a ja, det var min sista hemma dag före jobbet. och nu har jag vaknat ... kom på att jag ska träffa ngn idag.
Ngn med stor betydelse ... Yepp Fino är hemma !!

Det blir ne lååång fredag idag ... jag känner det redan !!
måste dra nu, C ya !!


Inga kommentarer: