tisdag 16 augusti 2011

He is back !!!

... Well ..
att prata om mig som tredje person sker sällan, men... Yes I´m back !!
En månad av ensamhet och självterapi har gjort sitt.
Visst är det nice att bo på hotell, få frukosten serverad, få rummet städat, kläderna tvättade.


Ja, det är riktigt jäkla trevligt... i en vecka.
Sen längta jag hem !!
det e la så som man säger , borta bra men hemma bäst !!

Vad har jag då Malmö gett mig ?!?



Mosh-pit !!
Ja, det var en 18-årig som helt stolt och överlycklig, delade med sig av sina festival äventyr.
Festival är som sagt ngt jag inte gör .. .. att leva i tält med folk som inte duschat på en vecka.
O som att det inte vore nog .. .. att hans packning fick mig ifrågasätta dagens evolution. Men enligt festivalkillen så var allt noga packat o planerat.
 Sj´s sommar resenärer !!

Som grädde på moset så fick jag även lära mig om Mosh-pit !!
Det var snubbens bästa tips. De står i ring och hoppar som galningar .. .. när den rätta rytmen o tempot tillåter klart. Allt för att få den rätta festivalstämningen!!
Att inte duscha, borsta tänderna lr tvätta håret på en vecka var bara en plus i kanten .. .. spriten håller en ren.
Ja, den tanken har ju inte jag, jag tackar för sittplatser, hotell och taxibilar.
Min sommar i Malmö gjorde festivaler ett steg längre bort ... .. .Gött !!

Ps. jag googla mosh-pit .. .. inte lika roligt som party-nissen beskrev det hehe

Sola !!
Jag det var ju faktiskt sommar i Malmö.
men som receptionisten sa .. .. .. man kan inte sola om det inte finns en pool.

 Årets sämsta logga !!

sant . .. så jag fick inte ens chansen att sola .. .. Malmö var helt pool-lös . . . men de hade en riktigt snygg och trendig Västra hamnen.
Ett nybygge i rätt tid.


Det var det närmaste jag kommit en semester denna sommaren !!
Lennart var så impad . .. han bara Malmö var riktigt fint ju .. .. ..
han fick dock bara se Västra Hamnen ... la cream de la cream.
Jag fick å andra sidan uppleva den Malmö jag troligtvis skulle få lägenhet vid om jag nu skulle flytta ... .
Nämligen :


ROSENGÅRD

Stadsdelen med flest paraboler... ever !!



Det är some n status grej ... ju fler paraboler bättre status.
I min ögon blir det, ju fler paraboler... för mkt fritid !!
Jag hinner knappt se tv:n som den är ... tänk då lägga till Tyyyyssen kanaler .
Funkar liksom inte haha.
Ja, hur var Rosengård då ... stadsdelen där bassängen var utan barn ... lr helt utan gäster ...o köpcentrumet var som tagen ur Kurdistan.
Yepp .. . . . det var en upplevelse.



Inget jag gör by bike igen ... det var en bit att cykla.
Mamma blev mest besviken över att jag inte tog mig tiden för att besöka Slatans hem .. .
Jag ba: Whu the F*ck is Slatan liksom !!

any way.
Det bästa med sommaren i Malmö var all den ensamma tiden jag spenderade med att kolla på filmer.
Romantiska komedier blandades med äventyrliga kärlekshistorier . .. ja i brist på annat så får la jag nöja mig med film.
Sommarens bästa replik blir "My Mama always said, 'Life was like a box of chocolates; you never know what you're gonna get." / Forrest Gump

Yes, jag har äntligen sett heeeelaaaa filmen i lugn o ro ... få fridfullt  haha

Ok, nu tog friden slut ...19-årigen kom hem .. .. 35 min sent.
Vems unge är det egentlige !!!!





Inga kommentarer: