måndag 8 augusti 2011

IT´S OVER !!!

Och då kan hösten lika gärna börja!!

Priden 2011 försvann lika snabbt som den kom.
Men det betyder inte att budskapet tar slut .. .. .. nä, folk strävar fortfarande över att vara sig själva.
Tänk att folk i t.e.x UGANDA, blir mördade för sin person.
Att man offentligt utsätter personer för så mkt hat, terror och diskriminering o alla är ok med det.
Kyrkan, tidningar, politiker ... japp, man lär sig redan i skolan att gays ska .. .. .. DÖDAS !!

 


Japp, UGANDA,  landet som gud glömde .. .. .. och detta trotts alla fanatiska religiösa tokstollar.

Har de glömt att de svarta har en lika tung historia??
Var det inte så att de var ägodelar? kyrkliga lr inte !!
Var det inte så att de såldes vidare som secondhand och inte var vintage!!


Och så vill folk att man ska donera en massa pengar till de behövande i Afrika .. .. .. öhh?!?
Ja, det är lite ironiskt !!
men men, vem är jag att döma, jag kan bara glädjas av att inse att jag har det bra.

Jag kan tacka mitt samhälle för den kunskap jag berikats med, min far för den politik och förstånd jag har i ryggsäcken. Min mor, för medmänskligheten. och mig själv för min person .. .. ..
Jag kommer att stödja Afrika lika mkt som förr .. ..
O jag ska till Kyrkan, o be till gud att ge de stakars kvarglömda över religiösa Hottentotter lite kunskap.
De borde ta lärdom från sin egna messias !!

Ja, ja ... .. det finns mkt mer att göra för medmänsklighet och respekt !!

Priden är en sådan tillställning .. .. .. O paraden bekräftar att vi är på rätt väg.
Orka bry sig vem folk attraheras av liksom .. . . jag är trevlig för att jag är en lång Chilenare med världens bästa mamma .. .inte för att jag e gay !!
so let´s do the Pride thing over and over again, untill they get it !!


 
 








Inga kommentarer: