onsdag 24 augusti 2011

Sin Corazon . . . .

Yes, El Corazon uteblev helt.
Men vad gör det liksom, dagen tog en annan vändning.
Dagen är numera känd som "dagen då 2012 fick ett nytt ansikte" !

Ja, det viktiga beslutet som skulle fattas, blev som väntat ... ett positivt sådant.
Och eftersom jorden inte går under 2012, för det är fest hos mange 2015, så ser jag nu framemot 2012 !!
Det ska bli underbart !!

Vad som är mindre underbart är att min knä fortfarande krånglar.
Och att drömma om amputationer och träben gör mig mer skräckslagen.
Läkaren fick naturligtvis en utförlig beskrivning om dessa mardrömmar.
Och jag påpekar om hur extremt snygga ben jag har .. . så snälla hjälp mig !! liksom.


O hon ber mig bara ta av mig allt .. . . jag ba : ALLT ??
Well, skor och byxor sa hon ... i mitt huvud tänkte Jag, tur att jag valde ett par snygga kallingar.

a o tur var det, för att när jag låg där o hon böjde o bände på mitt ben så såg jag folk två våningar upp.

 DO U C ?!!?

Ja, mittemot, två trappor upp är det kontor, med fönster mot mottagningen .. .. till o med de såg mina snygga kallingar.
Tur att hon inte bad mig stå naken haha.

är det lagligt liksom ?? att ha fönster på en mottagning där andra kan se in ?

any way,
Efter ett par ärenden o ett samtal senare så satte jag mig på en spårvagn .. .. och i mina hörlurar spelandes en samba som jag kanske aldrig mer skulle dansa till, så fick jag lite annat i huvudet än knä ont.

Jag kollade runt mig och insåg att inte en enda hell ylle svensk person satt i vagnen, o endå var alla så försvenskade.
Ja, ni vet så där... man går på utan att prata med ngn, går rakt o bestämt till en specifik plats, innan ngn annan tar den, man sätter sig helst på en ensam plats. och tittar ut o hoppas att resan snart ska vara över . . . .

DREAMING !!

jag drömde mig bort i hur svensk mitt sett är, jag gör samma saker var dag, kokar kaffe(om tid finnes) springer till bussen(ett måste om man är jag) och jag går på längst fram i bussen för att se om ngn snygg sitter ngn stans(sjukt va) men sätter mig fortfarande på samma plats som brukligt.
Nando är svensk utan ett svensk pass !!
Och från ingen stans vaknar Latinon i mig till liv .. .. jag gungar lite i takt till musiken och tycker att personen mittemot som skrattar själv är hur skadad som helst !! Tills jag inser att det är mig o min sång hon skrattar åt !!Mina vänner, de är inte lätt att vara latino i en svensk värld !!
O just nu känns det som att det kanske e dags för lite Corazon i alla fall . ..  om 40 min är det en ny dag.
O vad vore bättre än att möta denna med en ny drink i handen ?? ha!!

Imorgon är det Torsdag !!!!









Inga kommentarer: