fredag 5 augusti 2011

Så rätt !!

Äntligen kommer helgen som jag kämpat för.
En helg fylld av skön stämning, goa vänner och ett o annat ragg.
Ja, jag kan ju inet sluta hoppas va!

Sittandes på tåget mellan Malmö ostockholm ger mig extra timmar bara för mig själv!
o jag njuter .. .. .. Ibland e det så riktigt najs att vara jag.

Me, my self and I

Jag får sitta och fundera på livets mening .. .. .. ngt jag ej kommit på än .. ... "svaret finns där ute" hehehe

Livet har de mest konstigaste svängningar, kalla det vad du vill , jag kallar det ödet.
Det är inte alltid lätt, och omgivningen gör det oftas inte lättare.
Men en sak har jag allt fått lära mig, att stå för minaval.


 hm ...
Konsekvenser finns av vilken väg man än väljer, bra lr dåligt, det är bara att leva med dem.
Jga har turen på min sida, att omringas av så många starka personer.
Min mor, min syster, Mitt barns moder .. .. och ja, så smånings om hoppas jag att även 19-åringen blir en inspiratins källa.

Det finns hopp !!

Och under en helg som denna så är allt sådant viktigt, hopp om mänskilgheten!!
Jag har har vänner vars familjer vänt dem ryggen, vänner som drabbats av våld, vänner som lever i rädsla.
Denna helgen är till för att skapa förståelse och tolerans.
Ser man lite djupare på programmet så finns där mer än schlager kvällar o parader.


Debatter, diskussioner och offentliggörande av viktiga ämnen som
kärlek, frihet och respekt lyser uppmånga mörka sidor.
Men även ämnen som barn,familj och tradition.

Jag har lyckan att ha min stora härliga familj.

Jag hade familjen med mig, trotts att jag trodde annat ..o det är jag tacksam för.
Jag hoppas att andra får uppleva det samma i framtiden.

Därför firar jag PRIDE.
nu snackar vi inte Prada, chanel lr Iphone ... även om det skulle underlätta.
Nä ren stolthet över den jag är, den jag vill vara.

Be proud of your self .. .. I´m!!

Happy Pride dam it !!!

Inga kommentarer: