tisdag 9 oktober 2012

beauty industry

Yess, dagarna går, åren går och skönhets industrin går .... som på räls, tydligen.
Jag som då oftast inte har koll på läget, har nu lyckats följa trender.
Ja, jag vet blondare latino får man leta efter, men så länge jag ser smart ut så är jag nöjd.
Any way. . .
Det öppnas många olika små kliniker för skönhets ingrep, alla känns inte lika seriösa och efter att ha hört skräck exempel så är det klart att om man nu ska ta det steget så får man allt kolla upp kliniken referenser mm.
Detta är ett hett ämne, speciellt i min omgivning. Där mode, utseende och perfektionism är vardagsmat.
Kommer ni ihåg att jag satt hos Fanchi, frisörsalongen Hair Angered.
Well de fick ju pris för Göteborgs bästa salong.
Det gör att många fina kunder tar sig till dem, och där satt jag och blev friserad, yes så fin är jag!
Då kommer ägaren till Clínica in, och passa på att fråga om jag kunde tänka mig sitta modell för henne.
Jag ba: öhhh näää, men tjejerna i salongen ba: jo men klart du ska!!
Så ja, jag sa ja, why not haha
Any way.
Jag tänkte inte så mkt mer på det. Ni vet mkt snack liten verkstad, men igår morse ringde telefonen.
Dags för modell jobbet !
Shit hon menade allvar!!!!
Ja ba: oj, det var snabba puckar.
Tydligen så ska det vara till en kampanj som vänder sig till killar, då fler och fler killar, män gör ingrepp.
När jag dansa som mest så gjorde jag en laser behandling för hårborttagning, den kosta skjortan, men då slapp jag raka bröstet var i varannan vecka.
Så visst har jag fått en insyn på denna mega stora industri.
Nu skulle jag sitta modell, men ingen laser behandling lr botox utan för restylane behandling. . . . Läpparna.
Jag måste säga att jag var riktigt rädd, 1: jag gillar inte sprutor, 2: tänk om?!?, frågan, 3: jag gillar inte att få ont. Så det var riktigt nervös!!

Och sen vill man ju inte se ut som Ana Anka hahaha.

Så, men nu är det gjort, det lättaste på behandlingen var att ta av tröjan för fotningen.
Hur bledde det då??
Just nu är det svullet, det är som att ha varit hos tandläkaren, bedövningen sitter i och känslan om att jag ser ut som Ana Anka är inte rolig!
Det där med att se smart ut gick ju fett bort!!
Men men, nu är jobbet gjort, bilder kommer ut offentligt om några veckor, hoppas på bra bilder hehe.
Så funderar ni på att ta er in i denna djungel av skönhets Salonger, så kan jag tipsa om http://www.clinica.nu/
Inte bara för att jag jobbat förs dem utan även för att jag är beviset på att de vet vad de gör ;)

Inga kommentarer: