fredag 19 oktober 2012

Det är inte sant !! !!

Jo, idag är det så!
Det är en sådan dag där allt känns som att det vore fredag, o så är det fredag, jösses så jäkla rätt!!
A men ni vet, går kvällen blev inte alls som planerad och efter många om och men så lyckas jag somna. Jag går upp två timmar för tidigt, men vad gör det när kroppen känns utvilad. Och man kommer till jobbet fräsch och go som en fin apelsin!!
Yepp, värsta fruktsalladen här.

Och så fick det mig att tänka på en sak en kollega sa för ngn dag sen.
Du är alltid så glad, så positiv och alltid lika snygg.
Well . . . Snygg får stå för betraktarens öga. Positiv och glad Ja!
Jg hade kunnat välja att vara sur för att jag somna ensam i min säng, förbannad för att jag ej kunde somna om. Jäkligt pissed of för att jag vakna 2 jäkla timmar före mitt pass. Kommer till jobbet och hittar inte nyckeln, får stå utanför och vänta i 10 oändligt långa minuter.
Men ack nej, jag har lärt mig att allt handlar om val.
Jag ha valet av att sura och låta det gå över allt som är kring mig och låta det förstöra min dag. Lr att bara inse att fakta och se det positiva i det hela.
Jag kan då ta lite skadeglädje av andras FB uppdateringar, folk som bara hatar denna morgon. Som surar för att de får gå upp så tidigt and on and on.
Nä, jag väljer att ha min glada humör på, har en lång ledig helg framför mig.
Allt är bokad för Madrid resan den 3:e
Det är samba imorgon och capo på söndag.
Patte från Oslo är på besök, lite rose på det och hela veckan avslutas med ett WUHU !!

XOXO - The happy one

Inga kommentarer: