måndag 22 oktober 2012

Hej, god morgon, Tack!

Är det bara jag som funderar på de mest udda tingen.
Så som hej, god morgon och tack.
Jag kan sätta mig och fundera i djupaste allvar hur många ggr uttalar man dessa orden.
Kl är nu 06:00 och jag har räknat 63 hej. 45 god morgon och 78tack.
Hur många ggr man menar är la helt annorlunda, visst lever jag i en ytlig värd och snygga människor får ofta fullständiga meningar, other får helt minimerade ord som : Hmm, hmm ja, tack. Om ens det haha.

Hur orkar man räkna på detta undrar ni.
Ja är det så att man har läget i kontroll, service tanken och man jobbar morgon så får man lov att lägga energi på sådant som fördriver tiden.
Ibland ja jag köra, "hade jag" leken.
Där var resenär döms efter förmågan att få till det . . . Med mig!
Har jag riktigt jäkla tråkigt så kan jag till och med sitta och poäng sätta dem i en skala 1 - 10.
Och så roar jag mig under mina arbetspass.
Fullt normalt, Well tro mig man blir ständig dömd, och även om man ska enligt uppfostran gå efter det inre så är det faktiskt så att: det yttre ger ofta det inre en chans.
Och nej, det handlar oftast inte om att vara snygg, det handlar om att bry sig lite om sina medmänniskor, så som att ta en dusch, kamma håret, ha ett leende och vips så har man gått från en 1:a till en 6:a.
Yepp, jag känner mig lite motiverad idag.
Lite har det att göra med att frissan är som den ska, för att inte säga att det har absolut inget att göra med att min buss var sen, jag sent te jobbet och helst stressigt.
Detr måndag morgon och lite svin på tiden får man tydligen räkna med.
Nä, mitt lugna inre har nog med helgen att görs, jag hade en underbar helg i huvudstaden, på min fritid WUHU !!
Och även om inte alla levde upp tillförväntningarna sågar det den spontana delen som gjorde helgen.
Är det inte helt underbart att blicka tillbaka och inse hur jäkla bra man har det.
Härliga vänner, undrar familj, sköna kollegor(oftast) och ett maxat kreditkort !!!
Ja det är inte billigt att ligga på top!

Men men, nu försätter jag att räkna.
74 hej, 47 god morgon( de stör mig i bloggandet haha) och 83 tack.

Kaffet är upphällt, 2 st "jag hade lätt" aka 10- poängare lämna bistron och jag kan nu andas.
Min måndag startar helt jäkla rätt.

XOXO - Mr monday !

Inga kommentarer: