måndag 1 oktober 2012

Cariño . . .

Det är den 1:e okt och solen steker som aldrig förr. Men på semestern är det få ting som imponerar.
Drinkarna avlöser varandra, servicen är tipp topp. Men det fina med det här landet är den latinska charmen.
Ordet Cariño används flitigt, man känner sig så omfamnad även om det är : Cariño recoje la vasura haha. (Älskligt plocka upp skräpet) . .
Ibland kan det dock vara lite förvirrande, ja, jag vet det krävs inte mkt för att förvirra mig . . . Men ändå.
Men men ingen fara, på ngt sett lyckas jag ta mig ur de mest knepigaste situationer även om jag för tillfället ser ut som Sebastian i Lilla sjöjungfrun.
Det bästa med semestern är inte att vännerna sålt mig för två drinkar, snälla vem har inte råd med 25krs drinkarna hahahahaha. Nä, det bästa är att alla bråkar om en, vi brassar har gjort oss riktigt populära här.
Där stod vi o kolla på en show och musiken "Nossa" spelades, och av någon konstig anledning fick vi uppmärksamheten. De avslutade showen för att alla kolla på oss, som att vi vore värsta stjärnor haha.
Ja, det är inte klokt var tre flaskor Whisky lockar fram. Jag vet inte om det var sången lr dansen de kolla på, men roligt var det. Och på så vis satte vi ribban för hur kvällen skulle te sig. . .
Hur känns det nu dagen efter undrar ni?? Jag kan ju säga att arabisk musik, skrik och dans förbättrar inte min baksmälla.
Kl är nu 11:30 och tydligen skriker stranden efter oss. Brassarna är klara för dag 3. . . Och jag vill bara sova, vila och återhämta mig.
Men ack nej, åter en dag jag kör Rio metoden.
Min extremt svenska kropp och själ är inte vad vid denna brutala rytm haha.
Men men efter att 5viljor har enats om att vi ska åka bil så är vi strax klara. I bilen för vi enas om vart. Höger, vänster lr raktfram. . . . Yepp min vänner, det är kaos i Gran Cansria.
Och än har inte playa del sol sett sin sista skandal. . .
Nu är alla klara utom jag, risken är att jag får stanna hemma så fortsättning följer.

XOXO - El Cariño !

Inga kommentarer: