tisdag 2 oktober 2012

Martes . . .

No te cases ni te embarques!
Ett Spanskt ordspråk som säger att man på tisdagar inte ska gifta sig el gå ombord, that's bad luck. . .
Så nä, idag går jag varken ombord lr gifter jag mig.
Även om man skulle kunna tro att giftermål hade varit bra tv här i Playa del sol.
Nä, efter att ha festat i dagarna tre så är det äntligen dags för lite lugn o ro. . . Ingen strand idag.
Och jag är glad, solskydds faktor 50+ hjälper inte längre!!
Vi är alla brända, det är lite lustigt hur vi tror att vi latinos inte bränner oss, vi springer på stranden som värsta baywatch, badar som att vi vore delfiner och solar som att vi vore totalt immuna mot solens mot solens farliga strålar.
Ngn läste om att det tar två år för huden att återhämta sig från en solbränna. . . Vi bara: det där gäller inte oss!!
Ha! Där fick vi!!! Idag blir det ingen uppvisning av brasse ligans trendiga sungas(badbrallor) inga skrik, skratt eller hysteriska agro anfall. Nä, vi ska bort från solen, ta det lugnt. . . Trodde jag!
Nä, galningarna har bestämts AQUALAND som att solen inte bränner där lixom haha.
Hur vi ska hitta dit blir ett nytt äventyr, och efter gårdagens "brasilian gay guys goes crazy on the road" vet jag faktiskt inte om min själ orkar ett avsnitt till.
Under 45 min prata alla i mun på varandra. . . non stop!! Ngn grät för att vi ej skulle till naken stranden och kolla på "utsikten" en annan ville vara förarens guide. . . Det gick så där bra och hela hetsiga pekande och heta diskussionerna började.
Och utan att veta hur, så hamna vi mitt ute i öknen.
En scen som tagen ur PRICILA, Queen of The desert haha.
Galet galet.
Å andra sidan behövs det inte mer än två brassar för att tempot ska stiga, konversationer hetsa upp och underbältet samtal urarta.
Ja, det är underbältet snack till frukost lunch och middag, under bilresorna, på stranden baren under middagen och i duschen. Ja, jag kan lätt säga att spänningen . . . Den finns inte längre, att se en naken brasse är numera vardagsmat hahaha.
A ja, akua park var det, föraren har nu bestämt att han hittar. Killen som trodde att det fanns 3st AQUALAND i denna ön. Killen som hitta till stranden igår NOT! Ja, tanken skrämmer mig, men å andra sidan så lär det inte bli en tråkig resa.

XOXO - The traveler

Inga kommentarer: