måndag 15 oktober 2012

Hjälp !!!

När solen inte skiner så får man hitta ljuspunkter i ens liv som lyser upp.
Jag har min lilla, a hon 20åringen som numera äger Avenyn.
En veckas semester och hon har tagit över. Vad hände där lixom ?!?
Any way
Vad gör man när man inte hittar ngn ljus?
Det vet jag ej, sådant händer inte mig ni får helt enkelt fråga andra, lr varför inte ta er en titt på FB, där finns det inlägg om hur man gör.
FB inläggen är allt knepiga, folk framstår sig så solidariska, älskvärda för att inte prata om hjälpsamma, my ass.
Tror man verkligen att folk inte har koll på läget??
Vet ej vilka är värre, nysvenskars halvrasistiska uttalanden lr nyskilda som ska visa pojkens andra förälder att, jag gör minsann mer med vårt barn än du.
Shit!! stackars grabb, från ingenstans så är dagarna fullspäckade av aktiviteter. Det bakas, grillas, badas och myses som aldrig förr.
Så patetiskt !
Och att jag aldrig slutas att förvånas, nysvenskar som trycker ner andra. Det är så jäkla lätt att glömma sin ursprung när man skaffar svenskt pass, trotts att man i sitt land är av "adlig" härkomst.
Tillåt mig skratta högt, trashigare pigmeer från man allt leta efter!!!
Ja, och så tar måndagen sin början.
Lite spelar det roll att alla Te påsar hamna i golvet, lite spelar det roll att kaffet är slut, ja vad spelar ngt för roll när jag har FB att skratta med.
Vissa inlägg är ett par guldkorn, och yes . . . Nu soppar jag allt under mattan, nu låter jag Kungliga måndag ta över.

XOXO - Måndagströtter ;)

Inga kommentarer: