fredag 5 oktober 2012

Heliga fredag.

Det är idag det, hemma uppdaterar alla sina FB's med: äntligen Fredag, fäääst, fredagsmys och Gud vad mer för att fira veckans slut, jag kan bara säga, heliga fredag!!! åhhhh vad skönt det är att ligga vid poolen.
Jag ligger här helt i min ensamhet, pojkarna åkte till stranden. Men jag orkade inte vänta mer på dem, detta är ett bekymmer man dessvärre får ta del av när man är en trupp som reser ihop. Det eviga väntande. Ngn får för sig att göra tiissen olika saker strax innan tiden vi sa att vi skulle åka. 10 min blir 20, 30 och 1 timmes soltimme vi missar. Jag har en solbränna att jobba på. En härlig färg att ta hem och att sitta o vänta på folk som får för sig att duscha innan stranden blev lite för mkt för mig.
Så jag tog mitt pick pack och stanna vid poolen.
Yes, jag tog mig lite egen tid och det känns riktigt najs.
Jag kan reflektera över resan, reskamraterna och allt som jag tagit del av. Jag kan konstatera att det krävs lite mer än likasinnade för att en sådan resa ska bli perfekt sen är frågan. . . Kan den någonsin bli perfekt.
Jag har rest till Brasilien i olika grupper och konstellationer och det finns alltid ngn som omedvetet skapar oro som är uppgjort för en domino effekt av emotionella reaktioner.
Jag har klarat mig från mkt tack vare att jag ej är brasse. Min vänskap med samtliga är lite annorlunda än deras egna. Och sen kanske för att jag är lite äldre och min syn på saker och ting är olika.
Jag behöver inte anstränga mig för att vara en i gänget, jag är mig själv i alla lägen. Och det gör att min semester varit super!!
Jag har skrattat och skrattat åt allt runt om kring, spelat brasse ända in i själen. Dansat och showat, festat som en galning och ätit som aldrig förr.
Hur man lyckas stoppa i sig så mkt mat är en gåta, men jag kan konstatera att det går och det skapar stora beskymmer
för mitt ego.
Planen var att tappa två tre kilo , inte gå upp 3 - 4 kilo haha.
Ja, det blir stenhård press på mig när jag kommer hem och det enda jag kan vara glad över är min solbränna !!!
Det är inte långt kvar på semestern och hem är inget jag längtar efter,
Kylan är inget jag längtar efter. Jobb är inget jag längtar efter men men snart är vardagen tillbaka.
Så jag tar och vänder på steken(that's me) och solar lite till. Jag saknar pojkarna nu och de är strax här. Vi ska sen gör oss klara för sista kvällen på semestern.
Målet är som alla dagar i veckan. . . ALL IN!!


XOXO - The brasilian Guy! Haha

Inga kommentarer: