torsdag 22 september 2011

enough is enough !!

ja det får vara ett slut på att blogga om så obetydliga saker som en Iphone.
den kritiken har jag nu tagit åt mig och jag kan istället reflektera över arbetet med ungdomar.

Söndagen den 18 September 2011 tog en kille livet av sig.
He was gay . . . han blev 14 år gammal.
Att just han uppmärksammats är för att han själv deltog med ett bidrag i en kampanjen IT GET´S BETTER.

En kampang som startade redan förra året av Dan savage. Naturligtvis har jag bloggat om denna kampanjen med. . . . sådant är viktigt att nå ut med !!
Ni kanske minns politikern Joel Burns som aktiverade sig i projektet och talade inför kongressen om just hur ungdomar begår självmord för sin sexuella läggning.

Och det får min o tänka på allt det ungdoms arbetet som görs över allt.
Det gick en text på Facebook här om dagen ...som löd :

"Flickan du nyss kallade fet? Hon överdoserar på bantningspiller. Den flicka du kallade ful? Hon tillbringar timmar med att sminka sig och hoppas på att folk kommer att gilla henne. Pojken du fällde precis? Han blir misshandlad hemma. Den där killen du gjorde narr av för att han gråter? Hans mor är döende. Sätt detta som din status om du är mot mobbning. Jag slår vad om 95% av er inte gör det, men jag är säker på att människor med ett hjärta kommer att göra det."
Slå vad hur mkt du vill, men det är naturligtvis inget jag sätter upp på min Facebook. 
Jag engagerar mig på mitt sett, så jag bloggar gärna om de utsatta!!
Hela nyheten om 14-åringen får mig o tänka på allt det ungdoms arbetet som görs över allt.
Alla har ett ansvar, och unga gays behöver förebilder, folk som bevisar om att detverkligen blir bättre.
Och det kan jag säga... IT GETS BETTER !!
Ja, hoppas med detta, att folk runt omkring får en hel ny tanke, kanske är det ditt barn, kanske är det din vän barn, kanske är det din vän ... ..som inte kommer att klara av mobbingen.
och Till pojken familj .. ..


Jag beklagar .. .. And yes, It gets better !!!

Inga kommentarer: