tisdag 13 september 2011

Ignorera ?!!?

- Ignorera detta om du inte bryr dig.
- Gilla detta om du skulle vara ledsen eller arg över att jag dött.
kommentera med ett om du skulle komma på begravningen 

..sätt detta på din status och se vem som faktiskt bryr sig om dig.

NEJ !! det är inte ngt jag hittat på själv, det är en text jag hittat hos barn och ungdomar Facebook status.
Denna texten går runt o runt i mitt huvud, och jag lyckas inte släppa det.

Ja, det e la som en hel del annat i mitt liv, jag hakar upp mig saker, grubblar på dem,  tills det förvirrar mig o hela min tillvaro.
Men tiden har jag dock lärt mig att bara släppa taget och låta det rinna ut i sanden.
Men denna texten .. .. .. Nä, den måste utforskas lite mer än så.

Jag har ju turen att kunna prata med folk i min omgivning och ta upp alla möjliga ämnen.
så som kärlek, relationer, nyheter, skvaller, uppfostran, samhälles-roller och hur jag står till allt detta.
Jag tar upp detta mest för att se .. .. .. hur jag rullar.

Då känns ämnet som döden och ungdomar som ett naturligt ämne....NOT !
Efter flera heta debatter så jag har konstaterat, att vi alla tänk på döden och den bestraffning som det skulle ge till våra nära o kära.
Att det oftast är ngt man tänker på i ren ilska, men på vår tid fanns inte FB.
Vi hade ingen chans att vara så offentliga med så djupa tankar.

Andra anser att det bara handlar om att påkalla uppmärksamhet .. .. .. frågan är då vems ??
Det är nog en sådan popularitets grej, som typ .. gilla om du gillar mig, men lite mer drama?!?!


A det är ngt jag inte gillar med Facebook, att man tvingas gilla andras status genom dessa typer av texter.
Nu är jag inte killen som  trycker gilla på den typen av status, och jag ser att det är ytterst få som gör det också.
men de florerar . .. .

Men efter ett timme med " Real housewives" så inser jag att jag nu kan släppa ämnet.
Tänk att ett sådant skit program kan ge andra vinklar på saker o ting.
Det är nog inte så oroväckande som jag tror . . . och jag är inte far till alla barnen.

så nu har jag tagit upp ämnet, bloggat om det o kan nu släppa det.

Men Ignorera ??!??

1 kommentar:

Anonym sa...

Det hemska är att oavsett det är så att ungdomarna kallar på uppmärksmahet som man gjort i alla tider så är det såååå mycket känsligare när det hamnar på nätet. det är så många fler som kan dissa och det är så mycket annat skit förutom sig själv man ska tänka på som ungdom. Jag skulle inte vilja vara ungdom idag. Med mina beskymmer som vuxen räcker det mer än väl än att behöva tänka på vem jag är vem som gillar mig eller inte och om mina käder duger. Sen att behöva tänka på hjärtan och gilla knappar på facebook?.....jag blir trött bara av tanken.