lördag 10 september 2011

Vi !!

Är det ngt jag är uppfostrad med så är det VI språket.
Det vill säga att använda det på ett riktigt sett.
Vi, är ngt som fröknar använder sig mkt av i dagis o förskolor och Fritids.

En mkt klok man sa till mig en gng, använd inte ordet VI om du ej inkluderar dig själv.
och ja, vid närmare eftertanke, varför lura med barnen ett VI när man egentligen menar NI.
En annan man sa, vissla inte om du inte kan, du förstör låtarna !!
Än idag undrar jag , vad menar han ?!?!?

Ok, men VI i tanken så sköter jag mina dagliga sysslor.
En kollega säger: Nando, VI måste tänka positivt
Jag ba (i mitt huvud), DU!, I´m already there liksom. Annars hade jag aldrig kunnat jobba med dig!!

I första klass serveras det mat för de som förbokat, testa det!!
Det e riktigt fin mat, Tre rätters för, 129 kr, inklusive dryck.

Any way.
En gammal man hade beställt en special kost, men det var ett par.
Klart jag blev lite fundersam . . . . ska han äta själv o frugan titta på?
Är det bara jag som drar så snabba slutsatser??!??

Men när de beställde sin dryck så sa han, VI vill ha vatten naturell.
Jag då, som hakar upp mig vill Ordet vi, ifrågasätter hans VI.
VI??, det är bara en rätt som är beställd . . . och ja, det hade han koll på.
Naturligtvis erbjöd jag dem att köpa en meny till, men nej VI nöjer oss med det VI har beställt.
Jag fatta nada, men jag skötte mitt jobb.
När jag väl kom fram med maten så hamna det klart på hans plats.
Vad hände med VI ??
Jo som jag misstänkt så har även han jobbat på svenska förskolan.
Han åt och frugan titta på . . . . jag tror jag smäller av!!

Så mina vänner: choose your words wisely !!

Jag däremot kan dock säga.
VI kan ses, VI kan umgås, VI kan festa!

 Och snart ska VI gå ut !! WUHU !!!

Inga kommentarer: