torsdag 29 september 2011

morgonstund har guld i mund ...

Ja, o visst e det skönt att vakna upp tidigt o får mkt gjort, men inte när jag har hela dagen på att sova ut !!
Morgonstund har guld i mund.
Det betyder att går man upp tidigt, så får man mycket gjort och pengar.
Guld=Pengar
Mund=handen (på gammel nordiska).
se vad lite det krävs för att lära sig ngt nytt !!

Att lära sig ngt nytt gör man var dag men att lära sig ngt nytt är inte att få verkligen slagen i ansiktet !
igår hade jag ett samtal med min PT, en riktigt duktig sådan.
Fick en sådan reallity check som inte var från denna värld. 

Jag har ej kunnat träna ordentligt den senaste tiden pga mitt knä.
min PT tyckte att det kanske inte bara hade med det att göra .. jag förstår inte vad han syftar på .. okaj då, kanske har jag inte riktigt orkat.
Så mot min fasa så vägdes jag (offentligt) han mätte min kroppsfett och BMI ...o ja, allt man nu kan göra för att kolla hur kroppen mår.
och han kom fram till att ska jag nå min ideal vikt, kroppsfett och kläderna i min garderob så behöver jag träna bort 10 kilon.
10 KILO ... I´M SOOOO FAT !!!

Ja, jag hade ju en bra pride, men det var då .. .. .. nu har man allt ätit upp sig ordentligt  ....  igen.
PT: men det e omöjligt att gå upp 8 kilon på lite mer än en månad ..
jag ba: du känner inte mig.
han ba: men vad e din last ?
jag ba: Mat ... jag äter !! min last ör mat mat mat ... kan jag inte sluta äta !!
a ja, nu finns det ett mål .. .. .. ..  Igen :(

och för att nå detta och inte skada mitt knä mer, så är spinning var både PT:n och läkarens rekommenderar.
Så nu har Nando åter igen tagit kontrollen .. .. jag tog mig till mitt första cyckel pass på, kan det vara 7 år ?

hatar spinnig... ni kanske har missat det !
Jag fattar fortfarande inte hur folk kan gilla att cykla o cykla utan att komma ngn vart!
a, ja .. inte för att det vore tillräckligt, nä, men in i salen kommer jag o instruktören känns igen .. .. .
japp snubben känner jag sedan tidigare.
Voine, voine,  tänker jag inte för att det e jobbigt inte för att jag känner honom utan för att jag känner honom  denna person såpass att jag vet att mitt namn kommer att komma
upp under passet.
men nej då ... inte bara mitt namn, här outa han min ålder, namn och det var la bara adressen kvar då haha.

ja, så blir det när man stressar sig in i ett pass, försöker vara så anonym som möjligt och ska knappa in sin ålder i pulstavlan .. . jag råka trycka 36 .. .. ja, JAG RÅKA !!
Men eftersom instruktören stod bredvid o hjälpte mig så hörde jag repliken., Liar Liar !! haha
ja o resten var historia.

Hur gick det då?
jo, för att ha cyklat för första gng på 7 år, och för att inte var a36 så gick det skit bra.
O katten själv får välja.
Ps hatar katter med !!! falskare djur får man leta efter !!!

och nu startar min dag ... Wuhu !!! 

Inga kommentarer: