torsdag 8 september 2011

Konsentration !!

Jag har la alltid lidigt av konsentrations svårigheter.
Mina gamla lärare skulle kalla det för ADHD, DAMP .. . .. ja okaj, hela alFabetet!!
Men mamma säger att jag är speciell, så jag kör på det.

Men jäklar inbland är det riktigt illa.
Igår var jag hos läkaren .. ngn man ska ha en profecionell kontalt med.
Nä, jag satt där o berätta om hur ont jag hade i knät när jag shoppa !!
A det var så jobbigt att jag numera bara kan shoppa 20 min åt gången, riktigt frusterande.
han ba: aha ... mäter du det så . . . andra brukar säga att de ej kan sporta, lr dansa .

Hallå, har jag sagt att jag e speciell??
ok, any way, han tejpa min fot .. o bad mig shoppa i minst två timmar .. . jag ba: har inet så mkt pengar kvar hahaha.
ja, så nu har jag ett ihoptejpat ben

Ja, jag såg på hans ansiktsuttryck och jag fick en backflash te min barndom .. ..

ngt annat som får mig känna mig som barn är Tandläkarbesöken . . .
Inte för att jag gillar dem, o det har inget att göra med att de alltid är fula... o när de väl är vrål snygga så är de bara vikariertande så de galdde mig för ingeting !!
any way .. jo barndom o tanläkare.
Asså jag var hos tanläkaren idag .. . o det första jag säger är .. ..  Idag har jag borstat tänderna(jätte stolt )
Öh ?!? brukar jag inte det?
Jo, klart, men lite roligt är det allt att se henne leta upp vilken bokstavsförkortning jag har.
Nä, asså inget konstigt här . . . min mamma säger att jag är speciell .. .. o går man te tandläkaren vid min ålder, så får de allt ta det, känns det som hehe

 Let´s play!! haha

o där satt jag hos min mkt trevliag tandläkare, o försökte komma på bra ursäkter till varför jag måste akut lämna stället.
O messa, o svara i tel ... ja, kan man ha mer konsentrations svårigheter ?!!?
Det var till o med så hon undra om jag ville sova nästa gng .. .. ..
den repliken fattar jag inte än.

Ja, väl på jobbet så försöker jag hålla fokus .. .. Nando, du har uniform på dig .. Konsentration carajo !!
Nej, då .. får ett mess o jag glömmer var jag är liksom.
ja, o mess "kriget" starta . . . tills hitta konsentrationen igen o la ner mobilen.
Jag är kung tänker jag . . . fram med kaffe buffé o iväg till bistron . . .

Hur ska man reagera när en resenär flörtar ihjäl sig på en??
Jag ba: jag har aldrig blivit raggad på tåget, o det här tar alla rekord.
O min konsentration ... a den var borta den med !!

kul !! asså o vara på jobbet men ändå inte . . . . o nu har ett nytt mess krig startat . . . denna gng med resenären.

Jösses . . . jag måset säga att det har varit ett av mina knepigaste veckor ... Ever !!
O inget jag drömt om ...


Konsentration Nando !!!

Inga kommentarer: